Una dintre cele mai mari companii auto din lume, Ford, se pregăteşte să sărbătorească împlinirea unui secol de la punerea în funcţiune a primei linii de asamblare moderne. A fost unul dintre cele mai importante evenimente ale acelei perioade, iar invenţia a sporit considerabil numărul maşinilor care ieşeau pe poarta fabricii din Detroit.
La începutul secolului al XX-lea, fabrica Ford din Detroit era admirată în toată lumea. Este locul în care s-a născut Fordul T, cea mai influentă maşină a secolului trecut. Sute de oameni lucrau atunci pentru asamblarea unui singur model, iar întregul proces dura peste 12 ore.
„Nimeni nu credea că poate fi construit ceva atât de complicat ca un automobil cu 3.000 de componente pe o linie de asamblare, dar compania Ford a reuşit acest lucru”, spune istoricul Bob Kreipke.
Meritul îi aparţine în primul rând lui Henry Ford, proprietarul companiei, care a intuit că linia de asamblare mobilă este viitorul industriei auto. Odată cu punerea în aplicare a invenţiei sale, producţia a crescut uluitor, iar un Ford T a ajuns să fie produs în doar 93 de minute.
Astăzi, din fabricile Ford ies zeci de modele diferite, de la maşini sport la hibride.
„Dacă Henry Ford ar călători în timp şi ar veni aici, ar fi foarte mândru de forţa de producţie de aici, de ceea ce am reuşit să facem cu ajutorul procesului de fabricaţiei inventat de el”, afirmă David Torosian, director Ford.
În perioada sa de vârf, fabrica Ford din Detroit avea 48.000 de angajaţi. Acum lucrurile stau altfel, din pricina tehnologiei avansate.