Războiul comercial dintre Croaţia şi Serbia a dus la formarea de cozi kilometrice de camioane de-o parte şi de cealalta a frontierei. Şoferii sunt furioşi pe autorităţile de la Zagreb şi Belgrad şi spun că din cauza acestui conflict pierd sume uriaşe.
În plus, nemulţumirea şoferilor de TIR blocaţi în apropierea vămilor dintre Croaţia şi Serbia este alimentată şi de faptul că nimeni nu le oferă vreo informaţie.
Prin decizia de a interzice intrarea pe teritorul său a autovehiculelor cu numere de înmatriculare sârbeşti, Croaţia vrea să facă presiuni asupra oficialilor de la Belgrad pentru a redirecţiona valurile de refugiaţi şi către Ungaria şi România.
Ranko Ostojic, ministrul Transporturilor din Croaţia: „Graniţa noastră este gata şi deschisă pentru orice maşină care nu are număr de înmatriculare de Serbia. Autobuzele cu numere sârbe nu vor intra în Croaţia. Mesajul meu este foarte clar: deschideţi ruta către Horgoş care este pregătită. Nu trebuia să ajungem în această situaţie din cauza refugiaţilor. Nu trebuie să vină în Croaţia şi apoi noi să îi transportăm în Ungaria”.
La rândul său, Serbia a interzis intrarea pe teritoriul ei atât a autovehiculelor de marfă din Croaţia, cât şi a produselor croate, indiferent unde sunt înmatriculate maşinile care le transportă.
Nebojsa Stefanovic, ministrul Transporturilor din Serbia: „Poliţia sârbă şi agenţiile de stat nu vor permite intrarea pe teritoriul Republicii Serbia, prin niciun punct de trecere. Nu doar aici, dar la toate punctele de frontieră pentru orice autovehicul de marfă înregistrat în Croaţia. De asemenea, nu vom permite nici accesul camioanelor cu bunuri fabricate în Croaţia, indiferent dacă acestea sunt înregistrate în Croaţia sau în altă ţară”.
Aceasta este cea mai gravă dispută dintre cele două ţări fost-iugoslave din ultimii 15 ani, iar experţii spun că ambele state pierd zilnic câte un milion de euro. Croaţia este cel mai nou membru UE, iar Serbia îşi doreşte să adere în viitor la blocul comunitar.