Medicii legişti au examinat rămăşiţele umane recuperate din mare şi susţin că acestea oferă indicii privind producerea unei deflagraţii. Ce anume ar fi putut provoca explozia, adică o defecţiune tehnică sau o bombă plasată la bord, rămâne deocamdată un mister.
Mai multe surse din aviaţia franceză au declarat pentru presa din Hexagon că pilotul aeronavei a vorbit cu turnul de control din Egipt cu câteva minute înainte de prăbuşire. Comandantul de zbor ar fi spus chiar că a intrat fum în cabină şi că plănuia o aterizare de urgenţă.
Totul, în contextul în care autorităţile egiptene susţin în continuare că piloţii avionului nu au contactat turnul de control. O altă controversă este legată de traseul urmat de avion. Egiptenii neagă faptul că aeronava ar fi facut viraje bruşte înainte de a dispărea pe radare.
Săptămâna trecută, autoritatile greceşti anunţau că aparatul a făcut un viraj brusc la 90 de grade, urmat de altul la 360 de grade, adica o rotaţie completă, după care ar fi urmat prăbuşirea în apele Mediteranei.