Egiptul interzice vânzarea de veste galbene, de frică să nu fie copiate protestele din Franța
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Hepta
Autoritățile de la Cairo au luat decizia de a interzice vânzarea de veste galbene, deja celebre după amplele proteste din Franța, de frică să nu fie organizate astfel de proteste și în Egipt. Comercianții sunt verificați, cu doar o lună înainte de aniversarea protestelor din 2011, relatează The Guardian.
Foto: Hepta
Puterea din Egipt a restricționat vânzarea de veste galbene reflectorizante de teamă ca oponenții politici să nu copieze mișcarea care de cinci săptămâni a cuprins Franța, în contextul în care în ianuarie 2019 se aniversează șapte ani de la revoluția în urma căruia a fost dat jos Hosni Mubarak.
Oficiali egipteni și vânzători au spus că dealerii de echipamente de siguranță au fost instruiți să nu vândă veste galbene oricărei persoane și să livreze doar companiilor verificate, însă doar după acordul poliției. Aceștia au fost avertizați că vor fi pedepsiți, însă nu li s-a spus și în ce constă pedeapsa.
The Guardian precizează că, deja, șase magazine mari de echipamente de siguranță din zona industrială a capitalei egiptene au anunțat că nu mai vând veste galbene. Doi comercianți au refuzat orice discuție, iar alți patru au motivat că așa le-a spus poliția.
„Se pare că nu vor ca cineva să facă ce a fost în Franța”, a spus un comerciant sub protecția anonimatului.
„Poliția a venit acum câteva zile și ne-a spus să nu le mai vindem. Când am întrebat de ce, au răspuns că doar urmează instrucțiunile”, a adăugat un alt distribuitor.
Potrivit unor oficiali, restricțiile ar urma să rămână în vigoare până la finalul lunii ianuarie.
Ministrul de interne din Egipt a refuzat să comenteze informațiile.
În ultimii ani, autoritățile au organizat razii de amploare în toată țara, înainte de data de 25 ianuarie, pentru a preveni orice acțiuni de celebrare a revoluției.
Protestele „vestelor galbene” din Franța au pornit în luna noiembrie și au devenit simbolul manifestațiilor împotriva majorării accizelor la carburanți, la care s-au adăugat și alte cereri, printre care demisia președintelui Emmanuel Macron.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.