Peste 300.000 de fani din orașul-stat Singapore și din țările vecine vor asista la cele șase spectacole vândute cu casa închisă ale superstarului american Taylor Swift - Eras Tour - pe Stadionul Național, în perioada 2-9 martie, potrivit France24, care citează AFP.
Ingrid Delgado, o proaspătă absolventă din Manila care călătorește în Singapore pentru spectacolul din 4 martie, a declarat că și-a cumpărat o „rochie nouă și strălucitoare” pentru această ocazie, dar a avut probleme în a găsi un hotel la un preț accesibil.
„Multe erau deja rezervate, așa că a trebuit să rezerv un hotel mai scump”, a spus ea.
Fullerton Hotels and Resorts, precum și hotelul Fairmont, au declarat pentru AFP că cererea de camere în perioada concertului a crescut.
Cei care cheltuiesc mult au ales pachetele de lux de la Marina Bay Sands, care poartă numele melodiilor de succes ale lui Swift, cum ar fi „Shake it Off” și „Stay Stay Stay Stay”.
Pachetul „Wildest Dreams” al hotelului, în valoare de 37.230 de dolari, include bilete VIP, mese rafinate, un apartament la hotel, transferuri cu limuzina și abonamente la atracțiile turistice.
Hotelul a declarat pentru AFP că toate pachetele sale au fost epuizate.
Singapore Airlines și Malaysia Airlines au declarat că a existat o cerere crescută pentru zborurile cu destinația Singapore, dar nu au putut spune dacă aceasta se datorează exclusiv „Efectului Swift”.
Un număr mare de malaysieni Swifties (fani ai cântăreței) vor trece în țara vecină Singapore.
„Este un vis devenit realitate. Mă simt entuziasmat și emoționat„, a declarat Harith Arsat, un student în vârstă de 20 de ani, care va face prima sa călătorie în străinătate din Kuala Lumpur.
În Filipine, transportatorul aerian Cebu Pacific și-a schimbat numărul obișnuit de zbor pentru avioanele cu destinația Singapore în „1989” - anul în care s-a născut Swift și titlul celui de-al cincilea album al său - pentru perioada 1-9 martie.
Covorul roșu
Cu toate acestea, nu toată lumea a fost fericită atunci când a fost anunțată singura oprire a lui Swift în Asia de Sud-Est, inclusiv fanii și guvernele unora dintre vecinii Singapore-ului.
Călătoria în Singapore este costisitoare pentru mulți din regiune din cauza prețurilor mari la schimburile valutare, ca să nu mai vorbim de pachetele hoteliere de lux.
Unii au fost nemulțumiți și pentru că Singapore a oferit o subvenție pentru a ajuta la obținerea spectacolelor din turneul cântăreței.
Oficialii de la Ministerul Culturii și de la Consiliul de Turism din Singapore, invocând confidențialitatea afacerilor, au refuzat să spună săptămâna trecută cu cât a fost plătită sau dacă a fost semnat un acord de exclusivitate pentru ca Singapore să devină singura oprire a lui Swift în Asia de Sud-Est.
Acest lucru a urmat unor relatări potrivit cărora prim-ministrul Srettha Thavisin a declarat la un forum de afaceri din Bangkok că Singapore a încheiat într-adevăr un astfel de acord.
Oficialii din Singapore nu au abordat direct comentariile lui Srettha, dar au declarat că spectacolele ei „vor genera probabil beneficii semnificative pentru economia din Singapore”.
Singapore a întins covorul roșu pentru mulți artiști internaționali, precum Blackpink, Harry Styles și Ed Sheeran, de când a pus capăt restricțiilor privind pandemia Covid-19.
Coldplay a susținut șase spectacole cu casa închisă în luna ianuarie, iar printre spectacolele viitoare se numără Bruno Mars, Sum 41 și Jerry Seinfeld.
„Singapore a început să se deschidă mai repede decât alte state după pandemie, iar avantajul său de a fi prima destinație pentru diferiți artiști și eforturile concertate de a aduce actori, evenimente și convenții au ajutat”, a declarat, pentru AFP, Song Seng Wun, consilier economic pentru CGS International.
Milioane de oameni s-au înghesuit să cumpere bilete atunci când acestea au fost puse în vânzare anul trecut, ceea ce a dus la o creștere a escrocheriilor online care au vizat fanii disperați.
Poliția din Singapore a publicat chiar și un videoclip pe rețelele sociale cu sloganul: „Nu pierdeți bani rapid (swiftly - trad.), cumpărați-vă bilete în siguranță”.
Fără să țină cont de riscuri, Ericko Dimas Pamungkas, în vârstă de 25 de ani, din Jakarta, s-a conectat la trei dispozitive pentru a obține un număr de așteptare la coadă pentru bilete.
„Am fost foarte norocos. Simt că acest concert este unul dintre cele mai importante momente pentru mine”, a declarat el.
Swift a evoluat de la o cântăreață cu versuri ușor de înțeles la o femeie de afaceri iscusită și la cel mai mare star pop din lume, iar fanii cred că au multe de învățat de la artista de 34 de ani.
„Apreciez sinceritatea lui Taylor și ceea ce reprezintă ea, precum drepturile, generozitatea și compasiunea”, a declarat Spencer Ler, un pilot din Singapore care a stat la coadă timp de 22 de ore pentru a obține bilete pentru fiica sa și prietenii ei.
„Este ceva din care fetele pot învăța”.
Editor : A.C.