Pentru unii, Războiul Stelelor este un basm modern despre lupta dintre bine şi rău. Însă pentru Disney este o uriaşă sursă de profit. Pe lângă încasările din vânzările de bilete, care în mod normal ar trebui să se apropie de două miliarde de dolari, noul episod Star Wars: The Force Awakens ar putea genera încasări uriaşe şi din vânzarea de jucării.
Hasbro şi Lego sunt cele două companii mari care vor lansa pe piaţă, sub licenţa Disney, figurine şi replici ale armelor şi navelor din film.
George Lucas a fost primul care a exploatat decenii la rând potenţialul comercial uriaş al celor şase filme Star Wars pe care le-a produs. Disney, care va produce cel de-al şaptelea film după ce a cumpărat franciza de la Lucas, încearcă să accelereze această maşină de făcut bani.
Dacă Lucas lansa filmele Războiul Stelelor la finalul primăverii, cei de la Disney au decis să ducă în cinematografe viitorul episod Star Wars pe 10 decembrie. Avantajele sunt multiple. Va fi plin sezon al cadourilor, aşa că filmul poate fi văzut şi ca o reclamă de două ore pentru jucăriile vândute sub aceeaşi siglă. În plus, este suficient de aproape de sezonul Oscarurilor cât să îi dea şanse mai mari, măcar pentru premiile tehnice.
Unii analişti estimează că încasările suplimentare ale francizei Star Wars, pe lângă vânzarea de bilete, se vor ridica la cinci miliarde de dolari.
Filmul lansat în această iarnă va fi urmat de altele în următorii ani. Inclusiv filme care se vor concentra doar pe anumite personaje din universul Star Wars. Cei de la Disney vor să aplice aceeaşi reţetă folosită şi pentru franciza Marvel, care, de asemenea, a generat venituri uriaşe din ecranizarea benzilor desenate.