Coreenii au două vârste: una internațională și alta specifică țării lor. Conform calendarului coreean tradițional, oamenii pot avea cu până la doi ani mai mult decât vârsta pe care noi o considerăm normală.
FOTO: Shutterstock
În estul Asiei, vârsta se calcula diferit față de cum ne pare a fi logic. În vreme ce această tradiție a dispărut în ultimii ani din țări precum China, Vietnam sau Japonia, în Coreea de Sud modul specific de calcul încă se păstrează, chiar dacă folosesc calendarul gregorian.
Coreenii consideră că în ziua în care un bebeluș se naște, vârsta lui este de un an. Pe lânga asta, ei spun că dacă un copil este născut în ultima zi din an, în prima zi din anul următor acesta va avea vârsta de un an. Din această cauză discrepanța poate ajunge până la doi ani și depinde de ziua nașterii.
De exemplu, dacă suntem născuți pe 1 ianuarie, peste un an vom împlini 2 ani pe 1 ianuarie.
Dacă suntem născuți pe 31 decembrie, peste o zi vom împlini doi ani – primul îl împlinim în ziua în care ne-am născut, iar peste o zi, pe 1 ianuarie, pe al doilea, pentru că s-a schimbat anul, scrie Quartz.
De exemplu, o persoană născută pe 31 decembrie 1988, are vârsta de 30 de ani în mod normal, dar conform coreenilor va împlini 32 de ani pe 31 decembrie 2018.
În cultura asiaticilor, vârsta este foarte importantă, iar cu cât o persoană este mai bătrână, cu atât primește mai mult respect din partea celorlalți.
În prezența unei persoane mai mari, comportamentul celor din jur se modifică. Astfel că cel mai tânăr vorbește, bea sau mănâncă diferit în prezența unei persoane mai în vârstă, chiar dacă diferența e doar de un an.
Calendarul coreean tradițional este unul de tip lunisolar. Datele sunt calculate începând de la meridianul Coreeii, majoritatea obiceiurilor și festivalurilor coreene bazându-se pe acest calendar.
Calendarul gregorian a fost adoptat oficial în 1896, însă sărbătorile tradiționale și calcularea vârstei încă se bazează pe acest calendar. Cea mai mare sărbătoare din Coreea de astăzi este Seollal, aceasta reprezentând prima zi din Anul Nou tradițional. Alte sărbători și festivaluri importante care se bazează pe acest calendar sunt Daeboreum (prima lună plină din noul an), Dano (festival al primăverii), Chuseok (festival tomnatic), Samjinnal, Yudu, Chilseok.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.