Progresul este semnificativ pentru Polonia, care în 2007 avea sub 700 de kilometri. Acum, ţara are 1.300 de kilometri de autostradă, plus 1.000 de kilometri de drumuri expres. Numărul de kilometri ai Poloniei este comparabil cu cel al Ungariei, dar mult mai ridicat decât cel al României. Practic, în vreme ce lucrările la autostrăzile din România au avansat în ritm de melc, până la un total de 500 de kilometri, polonezii au reuşit să mai recupereze din decalajul faţă de ţările din vestul continentului.
Bineînţeles, Polonia nu se poate compara cu Germania, care are circa 13.000 de kilometri de autostrăzi, sau cu Franţa, care numără peste 10.000 de kilometri de autostrăzi.
Reţeta succesului polonezilor în materie de infrastructură a fost şi este absorbţia fondurilor europene. Polonia a beneficiat din 2007 de circa șase miliarde de euro din fondurile europene pentru construcţia de autostrăzi, potrivit AFP. De altfel, Polonia a fost şi cel mai mare beneficiar al fondurilor structurale şi de coeziune, în perioada 2007-2013, cu alocări de peste 67 de miliarde de euro.
Tocmai de aceea, Polonia se opune oricărei reduceri a bugetului UE pentru perioada 2014-2020. Investiţiile în infrastructură, alături de cele în educaţie, IT, sănătate au făcut din Polonia nu numai campioana regiunii la absorbţia banilor europeni, ci şi unul dintre statele care au experimentat o criză economică de catifea.