Zeci de lucrări ale artistului au fost expuse spre vânzare într-un stand din Central Park, sub numele de „Spray art”, însă doar trei persoane au cumpărat câte un tablou, potrivit The Verge.
În filmul postat de Banksy pe Facebook, o femeie negociază cu vânzătorul o reducere de 50%, apoi cumpără două tablouri mici pentru copiii săi.
O altă femeie din Noua Zeelandă a cumpărat două lucrări, iar un bărbat din Chicago, care i-a spus vânzătorului că s-a mutat în casă nouă și are nevoie să pună ceva pe pereți, a achiziționat patru.
Încasările din acea zi i-au adus lui Banksy doar 420 de dolari.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Scepticismul newyork-ezilor este cauzat de falsurile Banksy care au apărut pe piață. Artistul a anunțat pe pagina sa de Facebook că standul nu va mai fi deschis.
Admiratorii lui Banksy l-au felicitat pentru experimentul social pe care l-a făcut, unii întrebându-se dacă oamenii plătesc pentru o piesă de artă sau pentru un nume.
Lucrări de 383.000 de dolari
Banksy a început să se manifeste ca artist prin anii '90. Apoi, în 1998, a organizat „Walls on fire”, o sesiune de graffiti în locul care se va numi ulterior "@t Bristol". Numele lui a ajuns astfel în atenţia grafferilor europeni.
Banksy şi-a făcut un nume desenând graffiti-uri şi stenciluri în spaţii publice, adesea cu un mesaj politic subversiv. Lucrările lui au ajuns să valoreze atât de mult încât mai multe desene stradale au fost salvate.
Printre acestea, un perete întreg atribuit lui Banksy a fost vândut în cadrul unei licitaţii pe internet pentru 383.000 de dolari, preţ care nu a inclus costul înlocuirii zidului.
Experiment social. Unul dintre cei mai mari violoniști ai lumii a cântat la metrou
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Un alt experiment social, în care un artist a vrut să verifice dacă oamenii dau bani pentru artă sau pentru nume, a fost realizat de Joshua Bell, unul dintre cei mai mari violoniști ai lumii. Acesta a cântat, cu o șapcă pe cap, timp de 45 de minute, la stația de metrou L’Enfant Plaza din Washington.
Piesele, unele dintre cele mai grele compuse vreodată, au fost interpretate cu o vioară Stradivarius evaluată la 3,5 milioane de dolari.
Joshua Bell a câştigat la metrou, în cele 45 de minute cât a durat reprezentaţia sa, 32,17 dolari de la 27 de trecători, dintre care 20 dolari de la singurul trecător care îl recunoscuse din cei 1097 câţi s-au perindat prin faţa lui.
Media unui bilet la un concert susținut de Joshua Bell este de 100 de dolari.