Coreea de Nord are o întreagă flotă de nave comerciale al căror scop este să transporte mărfuri pe care comunitatea internaționala nu vrea sa le vânda regimului totalitar de la Phenian. Însă mărfurile nu ar ajunge pe vapoare fără ajutorul ambasadelor Coreei de Nord care, potrivit unui raport al Organizației Națiunilor Unite, au devenit un fel de reprezentanțe comerciale clandestine.
Raportul arată cum autoritățile din Panama au descoperit într-o navă nord-coreeană de transport două avioane MIG 21 care erau ascunse în containere umplute cu zahăr. Avioanele proveneau din Cuba, lucru recunoscut de autoritățile din această țară care susțin ca voiau să le trimită la reparații în Coreea de Nord.
O altă navă nord-coreeană, botezată Gloria Dimineții, a ramas și astăzi blocată într-un port din Libia. Nava este plină cu petrol cumpărat direct de la grupările rebele care controlează portul și întreaga regiune.
Tot cu ajutorul vapoarelor, Coreea de Nord reușește să importe și obiecte de lux, de asemnea supuse embargoului împotriva regimului de la Phenian.
Dar că să plătească toate aceste mărfuri pe care le cumpără pe ascuns, Coreea de Nord trebuie să depună un efort și mai mare, căci toate tranzacțiile sunt supravegheate.
Așa că regimul de la Phenian a construit un întreg sistem financiar paralel. Banii sunt trecuți printr-o rețea de companii fantomă și sunt transferați prin diverse conturi înainte să ajungă la furnizorii de mărfuri.
De exemplu, Coreea de Nord s-a folosit de faptul că are în continuare voie să cumpere avioane civile pentru a trimite sume mari de bani către opt companii fantomă care, în acte, ar fi trebuit să livreze aparate de zbor. Nu este clar dacă avioanele au fost livrate vreodată și nu se știe nici care a fost destinația finală a banilor.