Expoziţia are stil şi tradiţie. Prima ediţie a fost în 1917. Luxul se defineşte prin preţuri pe măsură. Cele mai „ieftine” ceasuri costă zece mii de euro, dar clienţii pretenţioşi găsesc ceva cu care se pot lăuda: modele exclusiviste, de peste 120 de mii de euro. Există, însă, şi un ceas-bijuterie, considerat vedeta târgului - este încrustat cu diamante şi costă nu mai puţin de 40 de milioane de dolari.
„Am încercat întotdeauna să ieşim din tipare, am creat mereu cele mai speciale obiecte, iar acest ceas face parte din colecţia noastră fabuloasă de bijuterii”, spune un reprezentant.
Oricum, ai de unde alege: standurile se întind pe o suprafaţă cât 242 de terenuri de tenis şi sunt împărțite în șase hale tematice.
În acest an, unii producători de top au încercat să se adapteze tendinţelor moderne, promovate de ceasuri inteligente precum Apple şi Samsung. Dincolo de trend, ei sunt încrezători că modelele clasice vor avea mereu căutare.
„Frédérique Constant a început să facă ceasuri inteligente pur şi simplu pentru că a vrut să fie în pas cu tendinţele. Am văzut că există o cerere pentru acest tip de produs, dar nu am vrut nici să-l alterăm - până la urmă, un ceas este un ceas”, a explicat Anabelle Corlay, reprezentant al producătorului de ceasuri.
Peste 120 de mii de vizitatori vor vizita târgul din Basel în umătoarele nouă zile, un eveniment urmărit şi de cei trei mii de jurnalişti veniţi în oraşul elveţian din 70 de ţări.