„Le-am spus prima oară pasagerilor să părăsească feribotul, dar apoi le-am zis să stea pe loc, fiindcă nu venise niciun vas în ajutor”, spune Lee Jun-Seok, căpitanul feribotului.
„Curenţii erau puternici şi apa era foarte rece în această zonă. M-am gândit că pasagerii vor fi luaţi de valuri şi se vor afla în dificultate dacă vor fi evacuaţi în dezordine, fără veste de salvare. Şi ar fi fost acelaşi lucru şi cu o vestă de salvare", a mai spus Lee Jun-Seok.
Prin decizia luată, căpitanul i-a condamnat, practic, la moarte pe cei de la bord. Oamenii au rămas pe loc în timp ce apa pătrundea în cabine, apoi a fost prea târziu să mai iasă la suprafaţă.
„Am făcut o greşeală, iar totul s-a întâmplat apoi cu repeziciune”, spune un membru al echipajului, Cho Joon-Ki.
Sunt explicaţii fără valoare pentru rudele elevilor blocaţi în cabine. Famiile sunt disperate şi cer autorităţilor să facă mai mult pentru a-i salva pe cei dragi.
Şansele ca cei de la bord să mai fie găsiţi în viaţă sunt tot mai mici. O ştiu în primul rând echipele de salvare, care nu au abandonat operaţiunile - 120 de nave participă la căutări, iar 500 de scafandri coboară în adâncuri. Singura speranţă este ca în cabine să se fi format pungi de aer, iar liceenii să fi supravieţuit.
Naufragiul de miercuri este cel mai grav accident maritim din istoria recentă a Coreei de Sud. E doliu în toată ţara: televiziunile au renunţat la programele de divertisment, concertele şi festivităţile publice au fost anulate, iar în toate templele din ţară oamenii se roagă pentru cei dispăruţi.