Dupa izbucnirea scandalului de corupție în care mai mulți oficiali FIFA sunt acuzați că au luat mită 150 de milioane de dolari în ultimii 25 de ani, pe rețelele de socializare au apărut mesaje împotriva companiilor care sponsorizează Cupa Mondială.
Reacția acestora nu a întârziat. Cel mai dur mesaj a venit din partea americanilor de la Visa, care au cerut o reorganizare a Federației Internaționale de Fotbal.
„Dezamăgirea și îngrijorarea noastră față de FIFA sunt profunde. Ca sponsor, așteptăm că FIFA să ia măsuri imediate pentru rezolvarea problemelor. Dacă FIFA nu va face asta, i-am informat că vor reconsidera sponsorizarea noastră”, a anunțat Visa, într-un comunicat.
FIFA deja a pierdut doi sponsori extrem de importanți. Anul trecut, dupa un alt val de suspiciuni de courpție, Sony și compania aeriană Emirates au anunțat că nu își vor mai asocia imaginea cu Federația Internațională de Fotbal. Împreună, cele două companii au sponsorizat cu peste 170 de milioane de dolari Cupa Mondială din Brazilia.
FIFA nu își permite să piardă și contractul cu Visa, care a fost însă singura companie ce a amenințat explicit că și-ar putea retrage sponsorizarea. Adidas, Coca-Cola și Budweiser s-au limitat doar să își exprime îngrijorarea față de suspiciunile de corupție. Sunt voci care spun că aceste companii așteaptă ca apele să se liniștească.
Mult mai complicată este situația producătorului american de echipament sportiv Nike. În referatul lor, procurorii americani care au declanșat ancheta de la FIFA spun că o companie americană de echipament sportiv a dat mită 40 de milioane de dolari, în 1996, unui afiliat al agenției de marketing a Federației Braziliane de Fotbal.
Procurorii nu dau numele companiei, dar 1996 este anul în care Nike a semnat contractul de sponsorizare cu naționala Braziliei. Producătorul de echipament sportiv a anunțat că va colabora cu autoritățile, ceea ce este practic o confirmare a faptului că este în vizorul anchetatorilor, sub suspiciunea de dare de mită.