BUSINESS CLUB. Doi giganţi ai industriei militare americane îşi unesc forţele

Data publicării:
usavioaneee

Preluarea cu 8 miliarde de dolari a celor de la Sikorsky Aircraft va fi pentru Lockheed Martin cea mai mare tranzacţie pe care o face de la fuziunea de 10 miliarde de dolari cu Martin Marietta în 1995.

Prin preluarea Sikorsky, Lockheed Martin va deveni automat cel mai mare furnizor de elicoptere al armatei Statelor Unite. Pentru că tranzacţia de 8 miliarde de dolari include şi preluarea producţiei şi distribuţiei legendarelor elicoptere Black Hawk pe care Sikorsky le produce şi le îmbunătăţeşte de peste 40 de ani.

Nu este pentru prima oară când Lockheed Martin îşi îmbunătăţeşte oferta în acest fel. Cel mai cunoscut aparat de zbor al gigantului aeronautic american este avionul militar F-16, care va intra în curând şi în dotarea armatei române. Însă puţini îşi mai aduc aminte că F-16 a fost dezvoltat de o altă companie, General Dynamic, preluată în 1993 de Lockheed.

De altfel, Lochkeed a avut probleme destul de mari atunci când a trebuit să coordoneze de la zero proiectarea şi producţia avionului multirol F-35, care a ajuns cea mai scumpă armă din istorie după ce costurile de dezvoltare au scăpat de sub control.

În prezent, pe lângă avioane de vânătoare, Lockheed Martin produce de la nave de luptă până la sateliţi militari. Doar pe segmentul elicopterelor stătea slab, dar prin preluarea Sikorsky rezolvă şi această problemă şi îşi întăreşte statutul de colos al industriei militare mondiale. Anul trecut a încasat 45 de miliarde de dolari, în mare parte din contracte cu Pentagonul.

De cealaltă parte, Sikorsky a fost o companie curtată intens în ultima perioadă. Compania a primit o ofertă de preluare şi din partea rivalului Textron, grupul care controlează Bell Helicopters. Însă şi-a retras propunerea în momentul în care United Technologies, grupul mamă al Sikorsky, a cerut o sumă mai mare.

Preluarea Sikorsky va transforma în acelaşi timp Lockheed în furnizor al elicopterelor oficiale folosite pentru transportarea preşedintelui Statelor Unite.

Dacă avioanele prezidenţiale se numesc Air Force One, elicopterele au codul de identificare Marine One şi au fost livrate decenii la rând de Sikorsky. În 2005 Lockheed Martin a câştigat contractul pentru dezvoltarea noilor elicoptere prezidenţiale, însă în 2009 proiectul a fost suspendat de preşedintele Obama din cauza costurilor prea ridicate.

Anul trecut a fost prelungit contractul cu Sikorsky care va trebui să livreze, până în 2023, 21 de elicoptere. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...