Ancheta a vizat zeci de aeroporturi americane şi a fost declanşată de Agenţia de Securitate Internă, înfiinţată după atentatele de la 11 septembrie 2001. Zeci de anchetatori sub acoperire au reuşit să treacă de punctele de control cu arme şi chiar explozivi falşi.
Chad Wolf, fost oficial al Administraţiei pentru Securitatea Transporturilor: „Să ratezi 67 din 70 de controale diferite este extrem de îngrijorător şi periculos”.
Este o situaţie extrem de neplăcută pentru agenţii Administraţiei pentru Securitatea Transporturilor, practic ultimii care pot opri teroriştii să urce în avioane. A existat chiar un caz în care nu au reuşit să găsească explozibilul pe care un bărbat îi avea asupra lui, chiar dacă îi făcuseră percheziţie corporală.
John Pistole, analist militar: „Teroriştii sunt atenţi la astfel de lucruri, sunt atenţi şi învaţă cum să profite de acest gen de vulnerabilităţi. Dacă tehnologia nu mai face faţă, atunci este vorba de o problemă importantă care trebuie rezolvată”.
La scurt timp după ce scandalul a ajuns în presă, directorul Administraţiei pentru Securitatea Transporturilor a fost înlocuit din funcţie. În plus, oficialii americani au realizat un plan detaliat, care prevede schimbarea rapidă a modului în care se realizează controalele.