Surse din compania Boeing au confirmat pentru Washington Post că Boeing a descoperit o a doua problemă de software, pe lângă cea a sistemului MCAS, care a condus la consemnarea la sol a tuturor aeronavelor Boeing 737 MAX 8, la nivel internațional.
Administrația Aviației Federale a cerut Boeing să rezolve a doua problemă legată de sistemul de control automat în timpul zborului la avioanele 737 MAX 8. Anunțul companiei Boeing vine la scurt timp după publicarea unui raport preliminar în cazul prăbușirii avionului Ethiopian Airlines.
Problema de software descoperită recent afectează flapsurile avioanelor și alte componente hardware cu rol de stabilizare a aeronavelor, însă Boeing a precizat că informațiile suplimentare sunt clasificate, întrucât este vorba de un subiect critic pentru siguranța zborului.
Această a doua problemă explică de ce zborurile cu avioane Boeing 737 MAX 8 nu au fost încă reluate, cu toate că, inițial, Boeing a anunțat un plan de update de software pentru sistemul MCAS.
„Evident, am ajuns într-o situație în care nu ar fi trebuit să ne aflăm. Nimeni nu își dorește să se afle în situația în care a existat un factor care a contribuit la un accident aviatic, iar după trei săptămâni mai descoperi încă unul”, a precizat o sursă apropiată anchetei pentru Washington Post.
Raportul preliminar apărut joi îi exonerează de orice vină pe piloți și arată că aceștia au respectat inițial procedurile de urgență recomandate de Boeing, oprind sistemul MCAS și încercând să preia manual controlul avionului. Cum nu au reușit să redreseze aeronava care intrase în picaj din cauza sistemului MCAS, piloții au repornit acest sistem, lucru care a accentuat și mai mult înclinarea avionului cu botul în jos.