Defecţiunea a fost descoperită la sistemul anti-incendiu al unui 787 care urma să decoleze miercuri de pe aeroportul Haneda din Tokyo. În cazul unui incendiu la unul din cele două motoare ale avionului, defecţiunea ar fi dus la declanşarea unui alt extinctor decât cel care ar fi trebuit, a declarat Megumi Tezuka, purtător de cuvânt al companiei ANA, relateazăBloomberg citat de Mediafax.
Avioanele 787 Dreamliner erau deja în centrul atenţiei în urma unui incendiu produs luna trecută la Londra, primele constatări fiind că ar fi izbucnit la firele unei lumini de urgenţă.
Aeronavele 787 aflate în flotele ANA şi Japan Airlines au revenit în circulaţie la 1 iunie, după ce au fost consemnate la sol mai multe luni din cauza unor incendii provocate de bateriile litiu-ion.
„Vom analiza cu atenţie această problemă şi vom lua măsurile necesare. Siguranţa celor care călătoresc cu Boeing este o prioritate", a declarat Rob Henderson, purtător de cuvânt al Boeing la Tokyo.
Componentele defecte au fost înlocuite la două din avioanele la care ANA a descoperit defectele. A treia aeronavă urma să fie reparată în cursul zilei de miercuri.
Japan Air a ordonat ca un 787 care urma să zboare spre Helsinki să revină pe aeroportul Narita din Tokyo, ca măsură preventivă, după ce compania a fost informată de această probemă de către Ministerul Transporturilor, a arătat purtătorul de cuvânt Seiji Takaramoto.
Compania a inspectat toate cele 10 avioane 787 pe care le deţine şi nu a găsit vreo problemă.
Între alţi operatori, LOT Polish Airlines a anunţat că avioanele deţinute vor zbura conform probramului, iar Qatar Airways a precizat că nu a avut probleme. Operatorul norvegian ASA nu are cunoştinţă despre vreo problemă tehnică.