Căutările se concentrează acum pe o zonă din largul coastelor de vest ale Malaeziei, în apropierea Strâmtorii Malacca. Din spaţiu, sateliţii militari chinezi scrutează şi ei zona. Noi speranţe au fost spulberate, după ce autorităţile malaeziene au anunţat că petele de carburant depistate în apropiere de locul unde se presupune că ar fi dispărut avionul provin de la vapoare.
„Departamentul de chimie al Malaeziei a confirmat că petrolul nu provine de la o aeronavă”, a precizat Azharuddin Abdul Rahman, şeful Aviaţiei Civile din Malaezia.
Anchetatorii spun că e un caz stupefiant şi iau în calcul toate ipotezele, inclusiv atentat terorist, turbulenţe extreme, eroare umană sau chiar sinuciderea pilotului. Unii experţii susţin că avionul a dispărut de pe radare într-o zonă considerată un punct mort pentru comunicaţii, unde nici măcar cele mai sofisticate aparate nu funcţionează.
Ipoteza deturnării avionului a apărut după ce doi pasageri au urcat la bord cu paşapoarte europene false şi bilete care fuseseră cumpărate de un iranian. O altă variantă luată în calcul este aceea că aeronava ar fi făcut cale întoarsă. Dar în acest caz se pune întrebarea de ce pilotul nu a dat niciun semnal. Nu este exclus nici ca avionul să se fi dezintegrat în zbor.
Cazul aminteşte de tragedia aviatică din iunie 2009, cînd un avion Airbus A 330 al Air France, cu 228 de oameni la bord a dispărut în mod misterios deasupra Atlanticului, în timp ce zbura de la Rio de Janeiro la Paris. Epava avionului a fost găsită în mare, după doi ani de căutări.