„Dârele de petrol pot să fie o probă semnificativă a prăbușirii aeronavei și inclusiv a faptului că semnalele stației, pe 121,5 pentru avioane precum și 243 pentru zona militară, nu au fost interceptate. Înseamnă că avionul a căzut într-o zonă de mare adâncime iar prezența celor nouă nave este datorită faptului că se încearcă cu ajutorul unor sonare să se stabilească locul exact al prăbușirii”, a spus Sorin Stoicescu, expert în aviație.
Despre faptul că un italian şi un austriac, ale căror nume apar pe lista de îmbarcare, dar care nu se aflau la bord, iar autorităţile cred că alţi indivizi le-au folosit paşapoartele, Sorin Stoicescu a precizat că acest avion era unul modern „care cu siguranță avea cabina foarte ranforsată”.
„Un atac terorist sau banditesc se lovea de această problemă, bineînțeles, dacă la bord s-au respectat toate regulile privind ținerea ușii închise la cabină”, a menționat expertul în aviație.
Printre cauzele posibile care ar fi putut să ducă la prăbușirea avionului, Sorin Stoicescu a enumerat un atac banditesc, o cedare tehnică sau chiar ciocnirea cu un obiect aerocosmic neidentificat.
„Pe de altă parte, putem să ne gândim în același timp la o cedare tehnică, de exemplu la sistemul automat de tracțiune al motoarelor, la motoare în sine sau alte sisteme. Există vicii ascunse la orice aeronavă, oricât ar fi de modernă, și putem să ne gândim la foarte multe ipoteze. În cazul de față putem să ne gândim chiar la lovirea unui obiect aerocosmic neidentificat. Cine știe”, a adăugat el.