Nike, Adidas, Under Armor, Foot Locker și alte companii producătoare de încălțăminte i-au transmis președintelui Donald Trump că taxele pentru încălțămintea importată din China ar putea avea efecte „catastrofale” pentru consumatorii americani, potrivit CNN.
„Orice acțiune întreprinsă pentru a crește taxele pentru încălțămintea chineză va avea un efect imediat și de lungă durată asupra cetățenilor americani”, relevă scrisoarea redactată de către o coaliție formată din peste 170 de companii de încălțăminte, adresată lui Donald Trump, potrivit Mediafax.
„Acest fapt va amenința, de asemenea, viabilitatea multor companii din industria noastră”, completează aceasta.
Scrisoarea a fost publicată pe pagina web a Footwear Distributors and Retailers of America, un grup al comercianților din industrie și a fost adresată, de asemenea, reprezentantului comerțului american Robert Lighthizer, secretarului Trezoreriei Steven Mnuchin, secretarilor comerțului Wilbur Ross și Larry Kudlow, directorului Consiliului Economic Național.
La începutul acestei luni, administrația Trump a majorat tarifele la 200 de miliarde pentru mărfurile realizate de chinezi. Tarifele au afectat în cea mai mare parte materialele industriale și piesele componente.
În plus, administrația a inițiat un proces oficial prin intermediul căruia s-a urmărit adăugarea unui procent de 25% la valoarea de 325 de miliarde de dolari a mărfurilor provenite din China, care nu sunt deja impozitate. Această listă cuprindea adidași, jucării și alte produse de consum.
Distribuitorii de încălțăminte și retailerii din SUA au estimat că tarifele de 25% pentru încălțămintea provenită din China ar adăuga anual 7 miliarde dolari în costuri suplimentare pentru clienții din SUA.
„Vă putem asigura că orice creștere a costului importului de încălțăminte are un impact direct asupra consumatorului american”, au scris companiile în scrisoarea lor.
China reprezintă o legătură cheie în cadrul lanțului de aprovizionare al companiilor de pantofi din SUA, reprezentând 72% din totalul încălțămintei importate în Statele Unite în 2017, potrivit datelor furnizate de grupurile de comerț cu amănuntul din industrie.
26% din încălțămintea și îmbrăcămintea Nike au fost fabricate în China în anul fiscal 2018, potrivit depozitului anual al titlurilor de valoare al companiei.
China este o „țară importantă de aprovizionare și piață de consum pentru noi”, susține Nike în scrisoare. În scrisoarea lor către Trump, companiile afirmă că nu sunt capabile să-și transfere atât de repede producția din China. „Această industrie presupune ani de planificare necesari pentru a lua decizii privind aprovizionarea, iar companiile nu își pot muta pur și simplu fabricile de producție pentru a se adapta la aceste schimbări.”
Alte companii americane au avertizat, de asemenea, asupra efectelor pe care tarifele suplimentare pentru bunurile chinezești le vor avea asupra consumatorilor.
Walmart, cel mai mare retailer din America, a declarat săptămâna trecută că va majora prețurile anumitor produse, ca urmare a tarifelor impuse de administrația Trump asupra bunurilor chinezești. „Creșterea tarifelor va duce la creșterea prețurilor, credem noi, pentru clienții noștri”, a declarat directorul financiar al Walmart, Brett Biggs.