Autoritățile germane intenționează să înlocuiască abonamentul de 9 euro pe lună pentru transportul public local, cu o versiune de 49 de euro, o măsură ce atrage critici din partea organizațiilor caritabile și a grupurilor de asistență socială, scrie The Guardian. Potrivit acestor organizații, un astfel de preț va afecta milioane de germani care suferă din cauza crizei costului vieții.
Abonamentul de 9 euro a fost introdus ca experiment în timpul verii, în încercarea de a încuraja oamenii să folosească transportul public și de a contribui la combaterea inflației în creștere.
Decizia privind noul „Deutschland Ticket” (bilet german) a fost luată în urma unei întâlniri între guvernul federal și conducerile celor 16 landuri germane, organizată pentru a stabili cine va acoperi costurile biletului subvenționat și cât de scump ar trebui să fie acesta.
Experții în transporturi au salutat decizia autorităților, adoptată după câteva luni de zile de lupte pentru un succesor al biletului de 9 euro, a cărui evoluție a fost urmărită de observatorii din domeniul transporturilor din întreaga lume și a dat naștere la o serie de studii analitice.
Cu toate acestea, reprezentanții organizațiilor de caritate și ai institutelor de asistență socială au calificat noul bilet drept un cadou pentru clasa de mijloc, în special pentru cei care fac naveta la serviciu, și au avertizat că prețul acestuia va fi inaccesibil pentru milioane de germani.
Militanții pentru combaterea schimbărilor climatice au declarat că se tem că prețul nu va fi suficient de mic pentru a-i convinge pe oameni să renunțe la mașini și au spus că starea precară a serviciilor rurale va face dificilă trecerea la transportul public pentru mulți oameni.
Michaela Engelmeier, președinta Asociației sociale germane, un grup de lobby, a declarat că, deși salută decizia privind noul bilet, crede că multe persoane nu și-l vor putea permite. „Ne menținem poziția că biletul de 49 de euro nu va fi accesibil pentru toată lumea, motiv pentru care continuăm să facem presiuni pentru un abonament de 365 de euro pe an”, a spus ea.
Bicicliștii spun că nevoile lor au fost adesea neglijate în cadrul negocierilor. ADFC, un grup de lobby care reprezintă interesele bicicliștilor, dorește ca bicicletele să fie permise gratuit în trenuri, ca parte a prețului biletului de călătorie, în loc ca oamenii să fie nevoiți să plătească o taxă suplimentară pentru acestea.
Se preconizează că noul bilet va costa aproximativ 3 miliarde de euro sub formă de subvenții din partea contribuabililor și va fi împărțit în mod egal între guvernul federal și landuri. Acesta ar putea fi introdus încă din luna ianuarie.
Editor : I.C