Galerie Foto Flacăra olimpică pentru Jocurile de Iarnă de la Beijing, din 2022, a fost aprinsă din nou fără spectatori
Data publicării:
Flacăra olimpică pentru Jocurile de iarnă de la Beijing din 2022 (4-20 februarie) a fost aprinsă luni la situl antic al Olympiei. FOTO: Profimedia Images
Flacăra olimpică pentru Jocurile de iarnă de la Beijing din 2022 (4-20 februarie) a fost aprinsă luni la situl antic al Olympiei, conform ritualului tradiţional, dar în absenţa publicului din cauza pandemiei de Covid-19.
Flacăra a fost aprinsă în jurul orei locale 12:00.
Singurele personalităţi prezente au fost Thomas Bach, preşedintele Comitetului Internaţional Olimpic (CIO), preşedinta Republicii Elene, Katerina Sakellaropoulou, precum şi reprezentanţi ai comitetelor olimpice elen şi chinez şi ziarişti acreditaţi.
Pentru a doua oară consecutiv în trei decenii şi a treia oară în istoria Jocurilor Olimpice moderne, ceremonia tradiţională s-a desfăşurat în absenţa spectatorilor, după modelul JO de vară de la Tokyo, din cauza coronavirusului.
În istoria Jocurilor din era modernă, flacăra nu a fost aprinsă cu porţile închise decât în 1984, când organizatorii eleni au vrut să protesteze față de caracterul comercial al Jocurilor Olimpice de la Los Angeles.
Actriţa Xanthi Georgiou, costumată în antică preoteasă elenă, a aprins flacăra în modul tradiţional, de la razele soarelui trecute printr-o oglindă parabolică.
"În aceste timpuri dificile pe care încă le trăim, Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing din 2022 vor fi un moment important pentru a reuni lumea în spiritul păcii, prieteniei şi solidarităţii", a declarat preşedintele CIO, citat de Agerpres.
După modelul măsurilor drastice luate de autorităţile de la Beijing, fără spectatori străini, Comitetul olimpic elen a întărit măsurile sanitare pentru aceste Jocuri sub pandemie după Tokyo, hotărând ca ştafeta flăcării olimpice să fie "mult mai scurtă decât în trecutul recent".
Flacăra Jocurilor Olimpice şi Paralimpice de iarnă va fi dusă într-un timp record la Atena, după care va pleca spre Beijing.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.