Tinerii folosesc smartphone-urile din ce în ce mai puțin pentru a da telefoane. Unii le folosesc doar pentru mesaje și pentru internet, iar când munca le cere să vorbească la telefon, intră în panică. Așa că au apărut psihologi specializați în acest lucru, relatează Insider.
Mary Jane Copps a observat creșterea „fobiei de telefon” în urmă cu 16 ani și a înființat o companie de consultanță numită The Phone Lady, pentru a ajuta companiile să îmbunătățească abilitățile de comunicare la telefon ale angajaților.
„Generația Z nu a crescut cu aceste abilități. În generația mea, telefonul era pe perete, în casă, și am fost învățați să răspundem la el și să sunăm de la o vârstă fragedă”, a explicat ea.
„Acum avem câteva generații care nu au fost învățate să vorbească la telefon, iar oamenii au renunțat la telefonul fix”, adaugă Copps.
Alison Papadakis, director de studii clinice psihologice la Universitatea Johns Hopkins, spune că fobia de telefon este mai frecventă la generațiile mai tinere.
„Generația Z și milenialii au mult mai puțină experiență în vorbitul la telefon, deoarece mesajele au fost principalul mod de comunicare pentru generația lor. Deoarece au mult mai puțină experiență să vorbească la telefon, se simt mai puțin în pielea lor. Asta îi face pe oamenii care sunt vulnerabili la anxietatea socială să aibă anxietate în această situație”, explică Papadakis.
Copps percepe 480 de dolari pe oră pentru coaching individual și 365 de dolari pentru webinarii de 30 de minute, ca parte a unui program în șapte părți. Pentru atelierele corporative, tariful zilnic este de 3.500 dolari. Insider a verificat aceste cifre folosind facturile redactate furnizate de Copps.
Mulți dintre clienții lui Copps sunt din sectorul financiar sau din start-up-uri. Primul ei pas este să afle de ce o persoană se teme de apelurile telefonice.
„Un răspuns obișnuit este: „ce se întâmplă dacă cineva îmi pune o întrebare și nu știu răspunsul?”. Le spun adesea: „în următoarele trei zile, nu vreau să trimiți mesaje nimănui” și le spun să-și sune prietenii și familia”, explică ea.
„Dacă nici măcar nu sunt obișnuiți să vorbească la telefon cu mama lor, atunci procesul este foarte înfricoșător. Așa că nu le pot spune direct să sune potențiali clienți, ci să înceapă cu familia sau cunoscuții”, spune Copps.
„Dacă oamenii nu sunt pregătiți să răspundă la telefon, am stabilit o oră în care îi sun la întâmplare și am cu ei conversații de antrenament”, adaugă ea.
„Nu poți construi o relație prin e-mail, pentru că nu e în timp real și nu auzi tonul vocii celuilalt”, a spus ea, adăugând că apelurile telefonice sunt „esențiale pentru a exprima interesul și entuziasmul”.
Editor : M.B.