Apetitul lui Donald Trump pentru a-și bate joc de oponenții politici este cunoscut de multă vreme. Dar, pe măsură ce cursa prezidențială din 2024 intră pe ultima sută de metri, este tratat cu aceeași monedă de biroul de campanie al candidatei democrate, Kamala Harris, scrie Axios.
Echipa lui Harris a profitat de puterea memelor și a rețelelor sociale pentru a ajunge la un public mai larg și mai tânăr și i-a prezentat pe vicepreședintele Kamala Harris și guvernatorul Minnesota Tim Walz drept amuzanți, reali și capabili pentru tinerii alegători.
Biroul de campanie democrat folosește acum aceleași instrumente pentru a-și bate joc de Trump și a-l picta într-o lumină proastă.
Într-un videoclip TikTok postat duminică, echipa Harris a creat un carusel de fotografii cu Trump în care aparent își bate joc de bronzul său fals pe fundal având hitul Sabrinei Carpenter „Please Please Please”, în care ea cântă despre cum își face „machiajul atât de frumos”.
Un alt videoclip, postat tot duminică, prezintă unul dintre răspunsurile lui Trump la un eveniment, iar echipa Harris l-a etichetat pe fostul președinte „delulu” – echivalentul generației Z pentru „delirant”.
În timp ce națiunea se pregătea pentru uraganul Milton în această lună, echipa Harris a postat un TikTok în care își bate joc de o veche apariție în presă a lui Trump, în care a numit un uragan „unul dintre cele mai umede pe care le-am văzut din punct de vedere al apei”.
Când Trump a refuzat să accepte o a doua dezbatere prezidențială, biroul democratei a postat un videoclip cu Trump cu sunetul unor găinilor care cotcodăcesc.
Trump este bine cunoscut că pune porecle adversarilor săi – de la „Crooked Hillary” la „Sleepy Joe” – și se angajează adesea în atacuri personale împotriva lui Harris și Walz în timpul campaniei sau prin intermediul postărilor pe Truth Social.
Trump face uneori și meme și le împărtășește adesea pe canalul său Truth Social, inclusiv unele care iau în râs sprijinul lui Taylor Swift.
Echipa Harris pare să-l enerveze pe Trump. Fostul președinte s-a chinuit să genereze o poreclă care să fie valabilă pentru adversarul său.
Trump a părut, de asemenea, zguduit de etichetarea campaniei Harris asupra lui și a colegului de candidatură senatorul JD Vance (R-Ohio) drept „ciudați”.
„Se întâmplă să fiu o piatră foarte solidă. Nu suntem ciudați", a spus Trump luna trecută într-un mesaj. Și nu este vorba doar de Trump – echipa sa a fost, de asemenea, înceată în reacții care să valorifice puterea memelor.
Contul oficial Trump „War Room” de pe X nu pare să creeze multe meme. În octombrie, a împărtășit doar trei - două comparând-ul pe Walz cu personajul Looney Tunes, Elmer Fudd, iar al treilea batjocorind presupusele valori comune între Harris și fostul reprezentant Liz Cheney (R-Wyo).
În schimb, contul „War Room” de obicei repostează și comentează clipurile cu Harris la evenimente sau interviuri, catalogându-i remarcile drept „salată de cuvinte” sau acuzând-o că e „cringe” (penibilă).
„Dacă cineva crede că folosirea emoji-urilor este o tehnică de ultimă oră în mesaje, nu e în contact cu realitatea”, a declarat purtătorul de cuvânt al echipei Trump, Steven Cheung, pentru Axios în august, ca răspuns la unele dintre memele campaniei Harris.
Echipa „Gen Z” din spatele prezenței pe rețelele sociale a echipei Harris a folosit umorul pentru a valorifica tendințele virale TikTok și a ajunge la alegătorii mai tineri online.
Editor : M.I.