Armata iraniană a confirmat printr-un comunicat de presă că doi piloți au fost uciși, ieri, la baza aeriană Dezful, informează serviciul BBC în limba persană.
Potrivit comunicatului, cauza morții pentru cei doi piloți a fost "erori neprevăzute întâmpinate într-un avion F-5".
Centrul de informare a armatei a anunțat că "căpitanul Hussein Namani și colonelul Kianoosh Basati, piloți ai forțelor aeriene iraniene, au fost uciși după ce scaunele lor au fost lansate brusc în timp ce pregăteau avionul de decolare".
Potrivit presei iraniene, incidentul s-a produs după ce o defecțiune a dus la activarea funcția de catapultare pentru ambele locuri, iar piloții au fost aruncați în sus și s-au lovit de acoperișul hangarului.
Avionul american Northrop F5 este întâlnit de cele mai multe ori în configurația cu un loc, însă există și variante pentru două persoane (instructor și pilot). Iran încă deține aeronave F-5 cumpărate de la SUA înaintea Revoluției Islamice din 1979. Totodată, deține avioane MiG și Suhoi. Deceniile de sancțiuni economice din partea țărilor vestice au îngreunat operațiunea de mentenanță a aeronavelor.
Incidentul a avut loc în baza militară Dezful, aflată în sud-vestul Iranului. Armata iraniană a anunțat că experții investighează "cauza exactă".
Cu câteva ore înaintea comunicatului venit din partea armatei, presa iraniană a anunțat că doi piloți au murit din cauza unei defecțiuni tehnice în timp ce se aflau într-un avion de instrucție, la baza Dezful. Cei doi piloți ar fi murit la scurt timp după ce au lovit acoperișul unui hangar.
Ali Farahmandpour, guvernator special pentru Dezful, a declarat agenției iraniane de presă IRNA că "dimensiunile incidentului sunt evaluate de o echipă sosită de la Teheran". IRNA a scris că accidentul s-a petrecut înaintea decolării, dar nu a oferit detalii. Potrivit lui Farahmandpour, locul accidentului a fost izolat pentru anchetă. Totodată, el a negat relatările potrivit cărora piloții au murit după o coliziune cu acoperișul hangarului, spunând că incidentul s-a produs la sol.
Editor : V.M.