O întâlnire dintre scenariştii aflaţi în grevă de la Hollywood şi cei mai importanţi directori de la Disney, Universal, Warner Bros şi Netflix s-a încheiat cu un nou dialog al surzilor pentru domeniul paralizat de una dintre cele mai mari greve din industrie, a anunţat sindicatul scenariştilor (WGA), potrivit AFP.
Scenariștii și șefii studiorilor au reluat negocierile, după protestele de amploare care au debutat în iulie. În pofida unei noi oferte din partea studiourilor de a crește salariile şi îmbunătăți condiţiile de muncă şi de a reglementa utilizarea inteligenţei artificiale, discuţiile se află încă în impas.
Întâlnirea de marţi seară a fost "o prelegere despre cât de bună e oferta pe care ei ne-o fac", a declarat WGA într-un comunicat.
"Nu a fost o întâlnire pentru a ajunge la un acord. A fost o întâlnire pentru a ne face să cedăm". Prezenţa directorilor executivi de top, precum Bob Iger (Disney), Donna Langley (Universal Pictures), Ted Sarandos (Netflix) şi David Zaslav (Warner Bros) nu a fost suficientă pentru a lega un dialog de calitate.
Hollywood nu s-a mai confruntat cu o grevă simultană a actorilor şi a scenariştilor din 1960. Această acţiune a sindicatelor costă industria milioane de dolari în fiecare zi. Dar pentru WGA, contraoferta studiourilor este plină de "lipsuri" şi "omisiuni" şi este insuficientă în faţa "ameninţărilor existenţiale" cu care se confruntă industria.
"Am venit la masa negocierilor cu o ofertă care răspunde preocupărilor exprimate de scenarişti", a declarat Carol Lombardini, preşedintele Alianţei Producătorilor de Film şi Televiziune (AMPTP), care reprezintă industria.
"Suntem angajaţi să punem capăt grevei şi sperăm că WGA va lucra în aceeaşi direcţie", a adăugat ea.
AMPTP a dezvăluit presei ce cuprinde noua sa ofertă. Studiourile şi platformele propun creşterea salariului minim pentru scenarişti cu 13% în trei ani şi împărţirea cu sindicatul a orelor de vizionare a programelor difuzate prin streaming. Cifrele de audienţă au fost confidenţiale până acum.
Împărţirea veniturilor din streaming rămâne punctul nevralgic al problemei: la fel ca actorii, scenariştii doresc să poată câştiga mult mai mult atunci când unul dintre filmele sau serialele lor este un succes pe o platformă, în loc să primească o sumă fixă indiferent de popularitatea producţiei. Dar studiourile propun doar restructurarea acestui sistem de remunerare "în viitor".
În domeniul inteligenţei artificiale, ei propun ca scenariştii să poată retuşa scenariile generate iniţial de o inteligenţă artificială, fiind consideraţi în acelaşi timp singurii autori şi, prin urmare, să nu fie plătiţi mai puţin.
Cu toate acestea, ei nu se pronunţă în legătură cu posibilitatea de a antrena o inteligenţă artificială pornind de la scenarii existente, o linie roşie pentru WGA.
Editor : Andreea Smerea