Toți cei 379 de pasageri și membri ai echipajului din avionul Japan Airlines care a luat foc la aterizarea pe aeroportul din Tokyo au putut fi evacuați în siguranță deși doar trei tobogane funcționau, din cauza modului în care avionul a aterizat pe pistă. În plus, toboganele nu au putut fi desfășurate corespunzător, acestea având o pantă mult mai abruptă decât într-o situație „ideală”. În schimb, pasagerii au părăsit avionul fără a mai încerca să-și ia bagajele, ceea ce a reprezentat un „factor major” care a contribuit la succesul evacuării, informează BBC.
ACTUALIZARE: Conform informațiilor publicate de presa japoneză, între momentul impactului (17:47) și cel în care ultima persoană, căpitanul, a ajuns pe pistă (18:05) s-au scurs 18 minute.
În ciuda problemelor legate de tobogane, evacuarea s-a desfășurat impecabil. Experții în aviație consultați de BBC au precizat că reușita evacuării se datorează atât profesionalismului echipajului dar și „disciplinei” pasagerilor, care au respectat întocmai protocoalele de securitate în astfel de situații.
Astfel, pasagerii cursei Japan Airlines s-au îndreptat imediat la ieșirile de urgență fără să-și mai ia și bagajele de mână, conform instrucțiunilor primite în prealabil de membrii echipajului. Conform experților în aviație consultați de BBC, acest amănunt a fost crucial în reușita evacuării.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„În toate înregistrările pe care le-am văzut, nu am văzut niciun pasager ajuns la sol care să aibă cu el vreun bagaj. Dacă oamenii din avion ar fi încercat să-și ia cu ei bagajele de cabină, acest lucru fi fost extrem de periculos deoarece ar fi îngreunat evacuarea”, a spus Ed Galea, expert în aviație.
În plus, piloții au avut mari probleme în punerea pe pistă a avionului Japan Airlines, un model Airbus A 350.
„Acest accident a fost departe de ceea ce numim noi condiții ideale. După aterizare, avionul era orientat cu botul în jos, ceea ce i-a făcut pe pasageri să se miște cu dificultate în interior”, a spus expertul.
De asemenea, din cauza poziției avionului, doar trei tobogane au fost funcționale. Acestea s-au desfășurat prost, ceea ce a reprezentat un pericol în plus la evacuare.
În plus, sistemul de comunicare nu a funcționat, ceea ce i-a obligat pe membrii echipajului să folosească megafoane pentru a-și face auzite instrucțiunile.
Un singur pasager a avut câteva vânătăi, iar alți 13 au necesitat îngrijiri medicale din cauza „disconfortului fizjc”, a anunțat compania aeriană.
Pasager: „Am fost imediat instruiți să stăm jos, așa că toată lumea a luat o poziție sigură și apoi a evacuat aeronava'”
Un avion al companiei aeriene Japan Airlines s-a ciocnit marți înainte de aterizarea pe aeroportul Haneda din Tokyo cu o aeronavă a Gărzii de Coastă. Toate cele 379 de persoane aflate la bordul cursei comerciale au fost salvate la timp, în vreme ce 5 din cei 6 membri ai echipajului celeilalte aeronave au murit
Anchetatorii cercetează condițiile în care a avut loc coliziunea între cele două avioane.
A fost nevoie de opt ore pentru a stinge complet incendiul, potrivit pompierilor. Toți cei 379 de oameni de la bordul avionului Airbus de mari dimensiuni care a luat foc au fost evacuați nevătămați în doar 90 de secunde. Oficialii japonezi au confirmat că avionul de pasageri avea permisiune de aterizare de la controlorii de trafic aerian.
„Am fost imediat instruiți să stăm jos, așa că toată lumea a luat o poziție sigură și apoi a evacuat aeronava'”. Asta își amintește unul dintre pasageri. Potrivit lui, personalul navigant a dat instrucțiuni precise, pentru a-i liniști pe pasagerii panicați. Pasagerii de la bord au reacționat calm și au reușit să evacueze în siguranță.
Pasagerii aeronavei Airbus 350 au mai avut o șansă și grație modelului de avion. Acesta este primul incident major în care este implicat un A350, iar experții în aviație spun că materialele din care este construit avionul au făcut ca focul să se propage mai încet decât s-ar fi întâmplat la modele mai vechi. Asta le-a dat timp membrilor echipajului să organizeze evacuarea în siguranță, înainte ca focul să cuprindă complet avionul.
Editor : M.L.