Românul internat după prăbuşirea viaductului din Genova a murit. Informaţia a fost confirmată de Ministerul de Externe de la Bucureşti. Este cea de-a 43-a victimă a accidentului de marţi şi al doilea român care îşi pierde viaţa în urma acestei tragedii. Vestea a venit în ziua în care este doliu naţional în Peninsulă. Între timp, o nouă ipoteză vorbeşte despre faptul că podul s-a prăbuşit după ruperea unui cablu de oţel. Iar în prima apariţie publică după tragedie, conducerea companiei care administrează viaductul a anunţat că va cheltui 500 de milioane de euro pentru reconstruirea lui şi pentru despăgubirea familiilor afectate.
„A căzut jos podul, imagini din Certosa. Uitaţi acolo, nu mai e podul. Nu pot să cred! Uite, s-a prăbușit podul. Mergi încolo să vezi. A căzut cu tot cu maşini, cu totul”.
Sunt noi imagini surprinse imediat după producerea tragediei. Cel care a filmat era în apropierea podului şi a văzut întreaga structură prăbuşindu-se. A alergat apoi să îi ajute pe cei prinşi sub dărâmături.
„Este cineva aici? Of, Doamne, ce să fac? Cum să fac? Eu vreau să ajut, of, Doamne! Aici sunt două persoane strivite! Sunaţi după ajutoare! Sunaţi la ambulanță! Hei, hei, hei, eşti singur? Poţi să ieşi? Sunt eu aici! Eşti viu? Nu muri, sunt aici cu tine!”
Citiți și: Cum au decurs primele apeluri la 112 care anunțau prăbușirea podului de la Genova
La cinci zile de la tragedie, familiile au început să îşi îngroape morţii. Funeralii de stat au fost organizate la Genova, iar la ele au participat preşedintele Sergio Mattarella şi membrii guvernului. Pompieri din echipele de căutare au luat parte şi ei la ceremonie, iar sosirea lor a fost întâmpinată cu aplauze.
Cauzele acestei tragedii nu sunt clare nici până în acest moment. Cea mai nouă ipoteză vorbeşte despre faptul că unul dintre cablurile de oţel s-a rupt.
„Se poate vedea clar că partea estică a podului a fost consolidată cu ajutorul unei structuri din oţel negru. Alte două turnuri aveau nevoie de consolidări, unul dintre ele, cel care s-a prăbuşit deja”, spune Enrico Sterpi, arhitect.
În prima apariţie publică de după tragedie, conducerea companiei care administrează viaductul a anunţat că-l va reconstrui în opt luni. Va cheltui 500 de milioane de euro, bani folosiţi pentru reconstrucţie şi despăgubiri ce vor ajunge la rudele victimelor.
„Trebuie să facem, vrem să facem şi vom face tot ce putem pentru a alina suferinţa familiilor victimelor şi suferinţa oraşului Genova, rănit profund de această tragedie”, a spus Fabio Cerchiai, directorul companiei Autostrade.
Declaraţiile nu i-au impresionat, însă, pe politicienii de la putere, care cer în continuare demisia conducerii companiei. Asta în timp ce familiile îndoliate arată cu degetul către autorităţi, pe care le acuză că au închis ochii la nereguli şi la corupţia din industria construcţiilor.