O investigație lansată în urma prăbușirii zborului Pakistan International Airlines PK 8303, eveniment soldat cu 97 de morți, a dezvăluit că piloții nu au efectuat corespunzător o serie de proceduri și că nu erau "concentrați" din cauza pandemiei de coroanvirus, a anunțat Ghulam Sarwar Khan, ministrul federal al Aviației din Pakistan.
Potrivit The Independent, anchetatorii au pus accidentul aviatic pe seama erorii umane în locul unei defecțiuni mecanice, reclamând neglijența ambilor piloți, dar și a controlorilor de trafic aerian. Ghulam Sarwar Khan a anunțat miercuri în Parlament că aeronava Airbus A320 era "100% funcțională" în momentul prăbușirii.
Zborul PIA PK8303 efectua o cursă internă între Lahore și Karachi când s-a prăbușit în apropierea aeroportului Jinnah din Karachi, pe 22 mai 2020. La bord se aflau 99 de persoane, dar au existat doar doi supraviețuitori.
Avionul s-a prăbușit într-o zonă rezidențială, la mai puțin de un kilometru de aeroport, provocând daune considerabile și clădirilor de la sol.
Detalii din raportul anchetatorilor au fost dezvăluite anterior de publicația Express Tribune din Pakistan. Cotidianul a scris că investigatorii au descoperit că oficialii Autorității Aviatice Civile, echipajul din cabină, personalul din turnul de control, dar și controlorul de trafic aerian, "au făcut greșeli repetate" care au condus la accidentul aerian și urmările lui.
Avionul avea viteză prea mare la prima tentativă de aterizată, se arată în raport, și a petrecut apoi 17 minute în aer înaintea unei noi tentative. În acest interval, ambele motoare ale aeronavei s-au oprit.
Piloții nu au informat turnul de control că trenul de aterizare s-a blocat, înaintea să facă cea de-a doua tentativă de aterizate, în urma căreia avionul s-a prăbușit. Raportul anchetatorilor concluzionează că piloții au greșit să încerce o aterizare în acel moment, a scris The Express Tribune, fără să ofere detalii.
După prăbușire, fragmente din motoarele avionului au rămas pe pista de aterizare încă 12 ore, reprezentând un risc pentru alte aeronave.
Totodată, autoritățile aeroportului Jinnah nu i-au înlocuit pe controlorii de trafic aerian imediat, așa cum este protocolul obișnuit după asemenea incidente. Aceștia au rămas la post până la finalizarea turei, în acea seară.
Avionul prăbușit avea 16 ani și intrase în flota PIA în 2014. Cutiile negre recuperate după prăbușire nu au indicat vreo defecțiune mecanică, potrivit anchetatorilor.
Editor web: Vlad Mironescu