Companiile aeriene și aeroporturile au dificultăți în gestionarea numărului în creștere de pasageri și bagaje. Unii numesc această perioadă "vara bagajelor pierdute", iar zilnic apar povești și imagini legate de valize rămase în aeronave, pe aeroporturi sau pierdute definitiv.
Când Jenn Choi și-a făcut bagajele împreună cu familia ca să plece în vacanță, a luat în calcul că ar putea rămâne fără bagaje, așa că și-a achiziționat dispozitive de urmărire pentru valize, pentru a se asigura că nu va trebui să se bazeze pe o industrie aeriană cu personal insuficient, care se confruntă cu ceea ce ar putea fi cea mai gravă criză din istorie.
Când a ajuns la Cancun, Mexic, femeia a constatat că toate cele trei genți pe care le avea – pentru ea, soțul ei și copilul de un an – au rămas la aproape 10.000 km distanță, în Germania, scrie The Guardian. Ea a spus că bagajele nu i-au fost încă găsite și că va rămâne cel puțin o săptămână fără lucrurile de care avea nevoie.
"Prin situația asta cred că trec toți cei care călătoresc în aceste zile, e o situație comună. Mulți oameni care sunt aici, în Mexic, sunt în vacanță fără bagaje. Este o mizerie și nu am văzut niciodată așa ceva", a spus Jenn Choi.
Prin probleme similare trec multe familii care au amânat trei ani vacanțele din cauza pandemiei și acum au plecat în călătorie. În acest interval, companiile aeriene și aeroporturile au căutat să reducă drastic costurile, deoarece cererea scăzuse. Acum, pe măsură ce călătoriile s-au reluat și pasagerii se întorc, cantitatea de bagaje pierdute de companiile aeriene este în creștere. În aprilie, aproape șase bagaje din 1.000 înregistrate de pasageri au fost pierdute cel puțin temporar de companiile aeriene americane. Rata de manipulare greșită a bagajelor în întreaga lume este, de asemenea, în creștere: a crescut cu 24% anul trecut, cu 8,7 valize la 1.000 de pasageri internaționali, care nu au sosit la timp.
Cererile pentru bagajele blocate pe aeroporturi au crescut cu 30% față de 2019, potrivit asigurătorului Mapfre SA, iar pe fondul ratelor ridicate de sosiri întârziate, anumite aeroporturi înregistrează o creștere de zece ori a cantității de bagaje care ajung greșit la destinație.
Unele companii aeriene au politici de acoperire a cheltuielilor pentru haine și încălțăminte de schimb în situația în care bagajele călătorului nu ajung în trei săptămâni. "Nimeni nu răspunde la telefon", spune însă un pasager. Pascal Sigg a fost forțat să rămână în Londra după ce zborul său cu două escale a fost afectat de întârzieri.
"Suntem într-o vacanță de șapte săptămâni în SUA cu copii de doi și patru ani și nu știm dacă ar trebui să cumpărăm ceea ce ne trebuie. Mizeria asta se înrăutățește doar cu o oră", spune bărbatul.
Lipsa de personal și numărul tot mai mare de turiști au provocat o criză pe aeroporturi în ultimele săptămâni. Acum are și un nume: „airmaghedon”. Ca răspuns la zborurile anulate și la plângerile pasagerilor că li s-au pierdut bagajele, conducerea aeroportului Heathrow a anunțat companiile aeriene că va limita numărul de pasageri la 100.000 pe zi și le-a cerut să reducă numărul de curse operate. De asemenea, companiile aeriene din Europa și SUA, inclusiv Delta, Lufthansa și British Airways, au redus nuumărul de zboruri.
Editor : G.M.