Criza din Canalul Suez continuă: autorităţile nu au reuşit încă să mute nava de 400 de metri care a blocat coridorul. 180 de nave stau în aşteptare la intrarea pe canalul maritim prin care trece 12% din comerţul global.
Nava Ever Givern, cu o lungime de aproape 400 de metri, o lăţime de 59 de metri, şi un gabarit de 200.000 de tone, s-a blocat perpendicular pe lungimea canalului, potrivit presei internaţionale.
Bloomberg scrie că navele şi excavatoarele trimise de autorităţi nu au reușit să mute nava din poziția în care s-a blocat, ceea ce pune în pericol atât stabilitatea comerţului global, cât şi cele 180 de nave care stau şi aşteaptă la intrarea în canal. Blocajul poate perturba o serie de schimburi comerciale.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
În ultimele 24 de ore, efectele acestui blocaj au început deja să se facă uşor simţite în piaţa de energie. Spre exemplu, petrolul Brent a înregistrat ieri o creştere bruscă, pentru scurt timp, de 2,5% în timpul zilei. Cu toate acestea, temerile legate de noi restricţii în tot mai multe ţări din lume au coborât iar preţul petrolului.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Taiwanezii de la Evergreen Marine care operează nava cargo au explicat miercuri că vasul a intrat din Marea Roşie în Canalul Suez marţi şi a eşuat din cauza rafalelor puternice de vânt, potrivit FT.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Autorităţile egiptene au intervenit cu nave şi excavatoare pentru a debloca acest canal maritim, însă până acum eforturile nu au dat rezultate.
În 2020, aproape 19.000 de nave, adică 52 pe zi, cu un tonaj de 1,17 miliarde de tone, au trecut prin canal.
Analiștii spun că, din cauza acestui incident, crește riscul ca săptămâna viitoare să vedem o congestie suplimentară a porturilor europene.
Problema ar putea avea un impact și asupra fluxurilor de petrol și gaze. Rafinăriile europene și americane, care se bazează pe această cale navigabilă vitală pentru petrolul din Orientul Mijlociu, ar putea fi forțate să caute provizii din alte surse dacă blocajul persistă. Iar asta ar putea duce la creșterea prețurilor. Deja cei care doresc să cumpere petrol se uită spre alte regiuni, precum Golful Mexicului, Marea Nordului, Rusia și estul Africii.
Specialiștii spun încă că deocamdată este dificil de preconizat care va fi impactul blocării canalului, iar acesta depinde de cât de repede va fi deblocat traficul.
Editor : Georgiana Marina