Comisia Europeană blochează fuziunea Hyundai și Daewoo, care ar fi creat cel mai mare constructor de nave din lume

Data actualizării: Data publicării:
construcția unei nave la un șantier naval din Coreea
Fuziunea companiilor Hyundai Heavy Industries și Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd a fost respinsă de Uniunea Europeană. Foto cu caracter ilustrativ: Profimedia Images

Propunerea de preluare de către Hyunday Heavy Industries a rivalei sale sud-coreene, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd., care ar fi creat cel mai mare constructor mondial de nave, a fost respinsă, joi, de Comisia Europeană. Executivul UE motivează că tranzacția ar putea afecta concurența la nivel global și ar lăsa puține alternative de furnizare pentru clienți.

În 2019, Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo, parţial pentru a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Compania sud-coreeană, care a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie, a informat, joi, că ar putea contesta decizia Comisei şi a criticat faptul că aceasta s-a concentrat pe cotele de piaţă, relatează Reuters, citat de Agerpres.

Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia UE privind tranzacţia, care deja a fost aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.

Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi. Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Comisia, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.

Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, susţine Comisia Europeană.

„Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea”, a declarat Margrethe Vestager, comisara europeană pentru Concurenţă.

Este primul vot împotriva unei fuziuni al CE de la blocarea planului Thyssenkrupp şi Tata Steel de formare a unei societăţi mixte în 2019, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor.

Editor : Adrian Dumitru

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce consumi când mănânci pufuleți. Nimeni nu s-ar fi gândit la asta! Dragoș Pătraru: ”Ei conțin, de fapt...
Digi FM
Văduva lui Silviu Prigoană, primele declarații legate de copiii Adrianei Bahmuțeanu: Sunt foarte afectați. Nu...
Pro FM
Jennifer Lopez, doar într-un body decoltat și strălucitor, din nou pe scenă după divorțul de Ben Affleck. În...
Film Now
Connie Nielsen, solară la 59 de ani. Impresionantă la premiera "Gladiator II", la 24 de ani de când a jucat...
Adevarul
Putea fi salvat adolescentul care a murit așteptând o ambulanța? Chirurg pediatru: „Nu mai e de competența...
Newsweek
200.000 de pensionari vor încasa 2 pensii, în luna decembrie. Casa de Pensii spune motivul.
Digi FM
Ce face acum Adrian Țuțu, primul câștigător "Românii au talent", la 13 ani de când lua premiul de 120.000 de...
New Project
Orașul de mâine. Centrele urbane multifuncționale - un pas spre pierderea a cât mai puțin timp în trafic
Digi Animal World
Un pui de panda roşu a murit din cauza stresului provocat de focuri de artificii
Film Now
Jason Statham, poze rare cu frumoasa lui logodnică și cu cei doi copii. Vacanță de vis pe iaht, amintiri de...
UTV
Anca Dinicu a devenit mamica! Actrita a dezvaluit numele bebelusului