China a realizat luni progrese semnificative în explorarea petrolului şi gazelor prin forarea primului puţ vertical de 10.000 de metri din Asia, situat în bazinul Tarim, în regiunea Xinjiang, situată în vestul gigantului asiatic, informează EFE, citată de Agerpres.
Puţul, cunoscut sub numele de Shenditake 1, face parte dintr-un proiect care îşi propune să exploreze structura internă şi formarea rezervoarelor de petrol şi gaze la mare adâncime, a informat luni agenţia de presă Xinhua.
Forajul, care a început pe 30 mai 2023 în deşertul Taklamakan, ar urma să atingă o adâncime finală de 11.100 de metri.
Situat între munţii Tianshan şi Kunlun, bazinul Tarim este una dintre zonele cel mai dificil de explorat din cauza reliefului accidentat şi a condiţiilor subterane complicate, scrie Xinhua.
„De la forarea la 6.000 de metri până la 10.000 de metri, industria petrolieră din China a trecut prin aproape 50 de ani de practică dificilă”, a declarat Wang Chunsheng, expert senior la Tarim Oilfield Company.
La proiect au fost folosite o instalaţie de foraj automată de 12.000 de metri, prima de acest fel din lume, şi circa 200 de tipuri de unelte pentru a asigura forarea în condiţii extreme.
„Puţul Shenditake 1 a depăşit 10.000 de metri, ceea ce este la fel de important ca aterizarea lui Chang'e pe Lună şi scufundarea Jiaolong în mare”, a subliniat Jia Chengzao, membru al Academiei Chineze de Ştiinţe care a lucrat în Bazinul Tarim timp de 13 ani.
Dezvoltarea propriei tehnologii în industria petrolului şi gazelor este o prioritate pentru China
Dezvoltarea propriei tehnologii în industria petrolului şi gazelor este o prioritate pentru China, deoarece ţara urmăreşte să-şi sporească independenţa energetică.
Acest proiect face parte din eforturile Chinei de a-şi îmbunătăţi capacitatea de explorare şi cunoaştere a subsolului.
Rezultatele acestui foraj sunt de aşteptat să furnizeze informaţii valoroase despre geologia şi resursele naturale ale regiunii, precum şi progrese ştiinţifice în înţelegerea fenomenelor geologice şi a istoriei Pământului.
Până la apariţia Shenditake 1, cel mai adânc puţ terestru din Asia a fost cea realizat de compania petrolieră de stat chineză Sinopec, tot în zona bazinului Tarim, care a atins o adâncime de 8.937,77 metri.
Însă recordul absolut de adâncime este deţinut de puţul Kola, din nord-vestul Rusiei, care la finalizarea forajului în 1992 ajunsese la 12.262 de metri.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.