Cât costă, de fapt, o poșetă de lux care se vinde cu 2.600 de euro

Data actualizării: Data publicării:
trei genti colorate
Două companii italiene de lux plătesc sume infime pentru confecționarea poșetelor care se vând cu mii de euro FOTO: Shutterstock

Două companii italiene de lux plătesc sume infime pentru confecționarea poșetelor atât de populare, care se vând cu amănuntul cu mii de dolari, arată o anchetă amplă a autorităților italiene.

Procurorii italieni din Milano au investigat modul în care Dior, subsidiară a LVMH (Moët Hennessy • Louis Vuitton), și-a utilizat furnizorii terți în ultimele luni. Anchetatorii au ajuns la concluzia că aceste companii au exploatat muncitorii pentru a produce genți pentru o mică parte din prețul de vânzare, potrivit Business Insider.

Potrivit documentelor examinate de autorități, Dior a plătit unui furnizor 57 de dolari pentru a produce genți care se vând cu aproximativ 2.780 de dolari (aproximativ 2.600 de euro). Costurile nu includ materiile prime cum ar fi pielea.

Dior nu a adoptat „măsuri adecvate pentru a verifica condițiile reale de muncă sau capacitățile tehnice ale companiilor contractante”, se arată într-un document din cadrul urmăririi penale.

În urma cercetărilor efectuate în martie și aprilie, anchetatorii au găsit dovezi că muncitorii dormeau în fabrică, astfel încât gențile să poată fi produse non-stop. De asemenea, ei au urmărit datele despre consumul de energie electrică, care au arătat că se muncea inclusiv noaptea și în zilele libere sau de sărbători.

Subcontractanții erau firme deținute de chinezi, majoritatea muncitorilor fiind din China, între care erau și imigranți ilegali sau persoane care lucrau fără documentele legale.

De asemenea, s-a constatat că dispozitivele de siguranță de pe mașinile de lipit sau de periere au fost îndepărtate, astfel încât muncitorii să le poată opera mai repede.

LVMH nu a vrut să comenteze pentru Business Insider aceste aspecte.

Documentele aflate la instanță arată că, între timp, Dior, o subsidiară a LVMH, a trimis o notă în care evidențiază îmbunătățiri ale condițiilor din lanțul său de aprovizionare.

Ancheta procurorilor italieni s-a extins și la Giorgio Armani, compania de lux fiind acuzată că nu și-a supravegheat în mod corespunzător furnizorii.

Armani a plătit contractorilor 99 de dolari per set pentru produse care se vindeau cu peste 1.900 de dolari în magazine, potrivit documentelor.

Judecătorii din Milano au decis ca unitățile ambelor companii să fie plasate sub administrare judiciară timp de un an.

O practică obișnuită

Procurorii spun că încălcarea regulilor de muncă este o practică comună din industria de lux, care obține astfel profituri mari.

Nu este ceva izolat, care se referă la loturi unice de producție, ci o metodă de producție generalizată și consolidată”, se arată în documente judecătorești despre decizia de a plasa Dior în administrare judiciară.

„Principala problemă este, evident, că oamenii sunt exploatați”, a declarat pentru Reuters președintele Tribunalului din Milano, Fabio Roia. „Dar există și o altă problemă uriașă: concurența neloială care împinge firmele care respectă legea în afara pieței”, a mai spus acesta.

Anul trecut, LVMH a avut 2.062 de furnizori și subcontractanți și a efectuat 1.725 de audituri, conform raportului de mediu și responsabilitate socială pe 2023 întocmit de companie.

CEO-ul LVMH, Bernard Arnault, este al treilea cel mai bogat om din lume, conform Bloomberg Billionaires Index. Fiica lui, Delphine, este CEO-ul Dior.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri