Potrivit unui nou studiu, călătoria cu trenul spre locurile de vacanță din Europa este de patru ori mai scumpă decât zborul cu avionul, motivul fiind, potrivit experților, „condițiile de reglementare inegale”, care avantajează companiile aeriene low-cost, transmite Sky News.
Studiul realizat de Greenpeace UK a comparat prețurile biletelor pe mai mult de 100 de rute între marile orașe europene.
Acesta a constatat că persoanele care doresc să călătorească într-un mod mai ecologic ar plăti aproximativ de două ori mai mult decât dacă ar călători cu avionul.
Dar costul crește de patru ori pentru călătoriile dinspre sau către Marea Britanie, deoarece legătura cu trenul este foarte costisitoare.
Dr. Doug Parr, directorul de politici al Greenpeace UK, a dat vina pe „economia întortocheată a industriei transporturilor”, care taxează companiile feroviare mai mult decât companiile aeriene.
Această decizie vine în contextul în care valul de căldură, alimentat de schimbările climatice, afectează multe destinații turistice populare din Europa.
Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2,5% din emisiile globale de dioxid de carbon, dar nu foarte mulți oameni zboară cu avionul - doar unul din 10 locuitori ai lumii ia un zbor în fiecare an.
Cercetătorii au analizat rutele dintre orașele mari din 27 de țări și au verificat prețurile la nouă date diferite, de la patru luni în avans până la doar câteva zile înainte de plecare, pentru a lua în considerare modificările de preț și ofertele de ultim moment.
Zborurile au fost mai ieftine pe 79 din cele 112 rute, adică aproximativ 70%.
Diferența de preț a fost mai mare pe anumite rute, cum ar fi călătoria de la Barcelona la Londra.
Cu trenul, călătoria a fost, în medie, de 10 ori mai scumpă și de până la 30 de ori mai scumpă cu puțin timp înainte - cea mai mare diferență de preț din această analiză.
Raportul pune aceste diferențe de preț pe seama unor „condiții de reglementare inegale” care avantajează companiile aeriene low-cost.
Potrivit raportului, companiile aeriene pot oferi prețuri mai mici deoarece nu plătesc nicio taxă pe combustibilul pentru avioane, în timp ce operatorii de trenuri plătesc taxe pe energie și taxe de drum în majoritatea țărilor europene.
„Zborul pare un chilipir doar pentru că costul poluării este atât de ieftin”, a declarat Parr.
Editor : Bianca Chirilă