Video Bazele militare ale SUA vor fi păzite de câini-roboţi
Data actualizării: Data publicării:
Câinii robot vor patrula inclusiv în zone greu accesibile oamenilor. Foto: Profimedia Images
Bazele militare ale Forţelor Aeriene ale SUA vor fi păzite de câini-roboţi care vor începe primele lor misiuni autonome de patrulare în ianuarie 2021, informează The Drive. Un astfel de robot, denumit oficial „vehicul terestru cvadruped semi-autonom” a fost deja testat oficial luna trecută la o bază aeriană din Florida.
Escadronul 325 de Securitate al Bazei aeriene Tyndal din Florida va deveni astfel prima unitate din istoria armatei SUA care va adopta şi va „operaţionaliza” câini-roboţi pentru diverse misiuni.
Roboţii vor fi folosiţi pentru a patrula de-a lungul unui traseu predeterminat, timp în care vor fi monitorizaţi îndeaproape de către un militar, a declarat Jordan Criss, comandantului escadronului de securitate.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Aceşti câini, pe lângă faptul că aduc nişte ochi şi urechi în plus, vor putea calcula şi interpreta cantităţi mari de date din diferite locaţii strategice ale bazei”, a declarat Criss.
În plus, câinii vor putea patrula în zone cu teren dificil atât pentru oameni cât şi pentru vehiculele de patrulare.
Câinele-robot are o autonomie de 10 kilometri. Foto: US Air Force
Câinii-roboţi au o cameră mobilă şi diverşi senzori. Militarul care îi însoţeşte va putea, cu ajutorul unei căşti speciale VR, să vadă direct imaginile surprinse de camera video a robotului cvadruped.
Câinii pot, de asemenea, să se scufunde în ape de cel mult 1,5 metri adâncime.
Roboţii sunt controlaţi de un microprocesor de 1 watt şi alimentaţi de o baterie litiu-ion. Ei au o autonomie de aproximativ 10 kilometri până să fie necesară reîncărcarea bateriei. Compania producătoare intenţionează să construiască nişte „cuşti speciale pentru câini”, în care respectivii roboţi să poată intra pentru a-şi reîncărca wireless bateriile.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.