Avionul care s-a prăbușit în China a ajuns aproape de viteza sunetului

Data publicării:
echipaje de salvare
Echipele de salvare păstrează un moment de reculegere pentru victimele din avionul China Eastern Airlines prăbușit în regiunea Guangxi FOTO: Profimedia Images

Avionul Boeing 737-800 al companiei China Eastern Airlines, care s-a prăbușit în regiunea Guangxi pe 21 martie, a ajuns la o viteză apropiată de cea a sunetului, depășind cu mult limitele impuse de structura sa, motiv pentru care a început să piardă bucăți din el înainte de a se zdrobi de sol.

Corriere della Sera a analizat datele de pe trei platforme diferite de urmărire a zborurilor, pe care le-a comparat cu parametrii furnizați de NASA și rezultă că avionul a atins 1.125 de kilometri pe oră la 15 secunde după ce a început picajul. În acel moment şi la acea altitudine de 2.393 de metri, viteza sunetului a fost estimată la 1.190 de kilometri pe oră.

Anchetatorii chinezi sunt ajutați de tehnicienii americani NTSB, FAA și Boeing pentru a găsi o explicație a accidentului din 21 martie în care au murit 132 de persoane.

Echipajul era compus din profesioniști cu experiență: comandantul Yang Hongda avea la activ 6.709 de ore de zbor, iar primul copilot, Zhang Zhengping, acumulase 31.769 de ore de zbor.

Aeronava a decolat la ora locală 13.16. La ora 14.17 a intrat în regiunea Guangzhou, iar după trei minute a pierdut din altitudine fără niciun avertisment și fără să ceară autorizație de la centrul de control. Constatând reducerea semnificativă a altitudinii, persoana din centru care se ocupa de acel zbor a apelat echipajul de mai multe ori, dar nu a primit niciun răspuns. Cu patruzeci de secunde înainte de prăbușire, avionul își revenise ușor, dar la scurt timp, la ora 14.23, radarul a încetat să mai primească semnale de la avion după o nouă coborâre bruscă.

Avionul Boeing 737-800 a fost proiectat să zboare în siguranță în fiecare fază (urcare, croazieră, coborâre) fără a depăși limitele următoare: Mach 0,83 în faza de croazieră - 885 kilometri pe oră la 10.668 metri deasupra nivelului mării, Mach 0,89 la coborâre - 1.031 kilometri pe oră la 4.600 metri. Însă aeronava China Eastern Airlines a atins Mach 0,945 - adică 1.125 de kilometri pe oră - la ora 14:21 și 45 de secunde, la 2.392,68 de metri altitudine, potrivit datelor Corriere della Sera

Ultimele date ale zborului arată că la 31 de secunde după ce a început picajul, aeronava depăşise limitele de viteză de croazieră, ajungând la Mach 0,85 - 977 de kilometri pe oră la 5.281 de metri altitudine. După cinci secunde a atins Mach 0,91, îndepărtându-se de valoarea structurală maximă permisă. Cu un minut înainte de prăbuşire, aeronava a atins valori record de Mach 0,945. Din această cauză, avionul a pierdut bucăţi din vârful unei aripi, bucăţile fiind găsite la câţiva kilometri distanţă.

Cele două cutii negre se află în laboratoarele din Beijing și sunt analizate de către experți.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri