Aglomerație pe aeroporturile din Europa. În unele locuri, turiștii stau și 4 ore la coadă la punctele de control
Data publicării:
Valul de turiști care vizitează destinații de vacanță din Europa, personalul redus din aeroporturi și controalele riguroase au dus la crearea unor cozi uriașe la punctele de control din aeroporturile din Lisabona, Mallorca sau Madrid, relatează The Guardian.
Mii de zboruri au avut întârzieri din cauza punctelor de control în care angajații aeroporturilor nu mai fac față fluxului de turiști. Cele mai afectate sunt aeroporturile din zonele preferate de europeni pentru petrecerea vacanțelor: Madrid, Palma de Mallorca, Lisabona, Lyon, Paris, Milano sau Bruxelles - a declarat liderul Airlines for Europe, cea mai mare asociație de companii aeriene din Europa.
De vină ar fi numărul redus al angajaților din aeroporturi. Ofițerii de securitate sunt suprasolicitați mai ales pe timpul verii, când numărul pasagerilor care pleacă în vacanță crește simțitor.
„În unele aeroporturi, numărul zborurilor care au întârzieri a crescut chiar și cu 300% față de anul trecut. Țările vizate trebuie să ia măsuri pentru a preveni aceste întârzieri”, susține Airlines for Europe, care reprezintă companii precum easyJet, British Airways sau Ryanair.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Angajații aeroporturilor trebuie acum să verifice la punctele de control datele de identificare a pasagerilor trecându-le prin mai multe date de baze, inclusiv cea a Schengen sau cea a Interpolului, atât la plecări, cât și la sosiri. Turiștii se plâng însă că la punctele de trecere a frontierei sunt doar unul sau doi angajați care le verifică pașaportul sau buletinul.
Unele companii aeriene au început să le recomande turiștilor să sosească în aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de decolare, astfel încât să își ia o marjă de timp suficient de mare pentru a nu pierde zborul.