Domeniul ospitalității oferă în ultimul timp exemple că acționează, ca și în alte afaceri, speculând toate oportunitățile pentru a obține profit.
Bunăoară, un prilej de dezbatere pe această temă a fost dat de întâmplarea petrecută într-un restaurant austriac, în care un cuplu de clienți a fost nevoit să plătească 8 euro pentru o farfurie goală, pe care o solicitase personalului localului pentru a împărți un aperitiv, informează Heute.
Notă de 119 euro, 8 pentru farfuria goală
Cuplul de vienezi își programase să ia cina la „Okto Dining” - un restaurant elegant situat pe malul lacului Wörthersee, în sudul Austriei.
A comandat mai multe feluri de mâncare, câteva Aperol Spritz și o bere. Cei doi au hotărât să împartă aperitivul, o porție de tartar de vită - 32 de euro - și au solicitat personalului localului să le aducă încă o farfurie.
Momentul surprizător s-a petrecut atunci când a sosit nota de plată - în total, 119 euro, dintre care 8 euro pentru farfuria goală.
Cuplul a postat factura primită de la restaurant pe rețelele de socializare, iar reacțiile produse au fost numeroase.
„Carintia este o bijuterie în turismul austriac cu numeroasele sale lacuri și munți. Cele mai multe restaurante oferă prețuri pentru toate portofelele, dar sunt și câteva oi negre”, a fost comentariul pe care l-au făcut cei doi vienezi..
„Fără cuvinte. Este cu adevărat pervers!” „Wörthersee ar trebui să devină un lac-fantomă” sau „Probabil e o glumă proastă”, sunt câteva dintre părerile celor care au comentat, dar au existat și unele contrare: „Teoretic e justificat, fiecare loc la masă valorează la fel și serviciul este plătit prin consum”.
”Serviciul nostru are o anumită valoare, nu suntem un supermarket”
Chef Toni Mörwald, unul dintre cei mai importanți oameni din domeniul HoReCa din Austria, a explicat că farfuria suplimentară pe care a primit-o cuplul a fost ulterior spălată și că acest serviciu trebuie plătit.
”Nu suntem un supermarket, unde se vând doar produse, suntem furnizori de servicii. 36 de euro, cât e valoarea unei amenzi pentru aprcare, e exagerat? Atunci când vine vorba de un dentist sau de un avocat nimeni nu-și pune problema dacă prețul plătit e corect. Serviciul nostru are o anumită valoare”, a argumentat acesta.
Editor : C.S.