Drumul European E85 este supranumit „Drumul Morții” din cauza numeroaselor accidente produse în ultimii ani. Viteza excesivă este principalul motiv al acestor tragedii. Digi24 a făcut un experiment: un reporter a condus cu viteză regulamentară pe acest drum pentru a vedea reacția celorlalți șoferi. Fostul șef al Poliției Rutiere, colonelul Lucian Diniță, ne-a fost alături în acest demers.
Drumul European E85 - "Drumul morții". Plecăm la drum. Conducem regulamentar. O limuzină ne depășește pe linie dublă continuă.
George Lăcătuș, jurnalist: Mă depășește corect acest Mercedes?
Colonel Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere: Nu.
- Ce greșeală a făcut?
- Practic, e depășire într-o zonă interzisă. Mai mult, a încălcat acest marcaj de interzicere.
- Dacă erați polițist rutier în timpul funcțiunii, ce sancțiune i-ați fi dat acestui șofer?
- Suspendare dreptului de a conduce pentru 30 de zile.
- Deci, în primele 3 minute, luați deja un permis?
- Da.
După alte câteva minute, un TIR vine agresiv. Ne dă flashuri, ne claxonează.
- Asta este educația rutieră din acest moment a șoferilor români.
- În afară, ai voie să dai flash-uri, să claxonezi, să conduci agresiv față de ceilalți participanți la trafic?
- Este interzis așa ceva.
Depășire neregulamentară, periculoasă, în localitate.
- Uitați, acum ne claxonează și ne depășește prin dreapta. Suntem în localitate și avem 52 de km/h. E normal să depășească prin dreapta?
- Nu. N-are voie să depășească prin dreapta, sunt doar anumite condiții de depășit prin dreapta. În al doilea rând, a folosit acostamentul pentru depășire.
Colonel Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere: Acest drum este un drum cu o bandă pe sens, ca să se înțeleagă pentru totdeauna. Ceea ce se vede la un moment dat pe partea dreaptă este un acostament consolidat, nu este bandă de circulație.
Editor : A.P.