Căile ferate au primit bani să repare 22 de kilometri de şine, din cei 8.000 care au nevoie de modernizări, după cum au dezvăluit astăzi managerii companiei.
Înainte de 1989, viteza medie era de peste 60 de kilometri pe oră. De atunci s-au facut însă foarte puține modernizări la calea ferată. Șinele vechi și echipamentele de siguranță bătrâne au scăzut constant viteza tremurilor. Acum, garniturile de călători merg cu 43 de kilometri pe oră, iar cele de marfă cu 21 de kilometri pe oră.
Nu e de mirare că cele două companii au pierdut cota de piaţă în ultimii ani şi înregistrează pierderi de miliarde de lei. De exemplu, CFR Călători a vândut doar 50 de milioane de bilete de călătorie în 2012. Numărul celor care călătoresc cu trenul a scăzut constant în ultimii 23 de ani, de la un vârf de 470 de milioane de bilete vândute în 1989.