Cristian Ghibu, un apropiat al fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, care, de altfel, l-a şi numit secretar de stat, are toate şansele să ajungă ţapul ispăşitor al eşecului privatizării CFR Marfă.
Şefa de la Transporturi, Ramona Mănescu, nu a ratat ocazie pentru a-l arăta cu degetul: „Încă de la demararea procesului de privatizare, chiar dacă la conducerea ministerului s-au derulat mai mulți miniștri, comisia de privatizare și consultanții au asigurat derularea constantă a procesului, statul român l-a investit cu responsabilitate pe dl secretar de stat Ghibu, cel care a și semnat contractul cu câștigătorul licitației, în septembrie 2013”.
În schimb, şeful PNL nu vede vreun vinovat pentru eşecul acestei privatizări.
Ajuns şef peste calea ferată odată cu preluarea puterii de către USL anul trecut, Cristian Ghibu a patronat o afacere cu mari semne de întrebare. A atribuit o licitaţie de 300 de milioane de euro pentru refacerea infrastructurii unor firme cu experienţă în construcţii de şosele. Secretar de stat a ajuns în mandatul lui Relu Fenechiu, însă a fost tras pe linie moartă odată cu instalarea noului ministru, Ramona Mănescu. În prezent este subiectul unei anchete interne. Cel mai probabil doar o anchetă DNA va răspunde la întrebarea cine se face vinovat de eşecul privatizării CFR Marfă.
Pentru circul din toamna trecută de la Oltchim nu a răspuns încă nimeni, în ciuda declaraţiilor dure ale premierului. „Domnule Chițoiu, răspundeți cu capul, viața și cu tot de succesul operațiunii de privatizare de la Oltchim”, spunea premierul.
Pe atunci ministru al Economiei, Daniel Chiţoiu nu a ezitat să-i ceară, la rândul său, capul şefului Oficiului pentru Privatizare, Remus Vulpescu. Nu l-a lăsat însă pe dinafară şi i-a oferit un loc călduţ, de consilier în cabinetul său când a dat Economia pe Finanţe.