Noua magistrală, a șasea, va avea 14,2 kilometri lungime și 12 stații. Costurile vor depăși un miliard de euro.
Comisia Europeană a anunțat joi că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni), potrivit unui comunicat de presă oficial.
În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Valoarea finală depinde și de discuțiile dintre autoritățile române, Comisia Europeană și Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei.
Obiectul cererii de finanțare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.
Valoarea totală a proiectului este 1,39 miliarde euro, iar cofinanțarea va fi asigurată din împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională, precum și din fonduri de la bugetul de stat.
În primăvara acestui an Comisia Europeană a criticat dur proiectul prezentat, atât pentru traseul prezentat, cât și din punct de vedere al parametrilor tehnici luați în calcul. Mai multe detalii aici.
Este nevoie de acest proiect?
Unele voci au apreciat că România nici nu are nevoie de acest proiect. Legătura Capitalei cu aeroportul Otopeni s-ar putea asigura printr-o cale ferată care, dealtfel, este și construită în bună parte, până la Balotești. De aici până la aeroport ar mai fi de construit doar câțiva kilometri de cale ferată și un terminal feroviar. Capitale europene importante, precum Viena, au legătura cu aeroportul asigurată de cale ferată, nu metrou.
Banii disponilizați astfel ar putea fi folosiți pentru proiecte importante de infrastructură rutieră, care au șanse minime să poată fi făcute în PPP - concesiune, după cum vrea Guvernul, cum este autostrada Ploiești - Brașov.