Cea mai mare scădere a vânzărilor a fost la produsele electronice, inclusiv televizoarele plate, de ultimă generație, foarte căutate anul trecut de români. În primul trimestru al anului, magazinele au avut vânzări cu 2,3 la sută mai mici faţă de anul trecut. Scăderea cererii vine după vânzările ridicate din ultima parte a anului trecut, susţinute de promoţiile importante oferite de magazine.
Nici frigiderele, aragazurile şi maşinile de spălat nu au avut prea mare căutare, însă s-au vândut bine cuptoarele, plitele şi hotele. În total, piața electrocasnicelor mari a scăzut cu 2,1 la sută, la 58 de milioane de euro.
Sunt însă și produse la care românii nu renunță sub nicio formă. Vor să aibă la dispoziție cele mai noi tehnologii în materie de telefoane, dovadă că această piață a crescut cu peste 18%. Astfel, vânzările au însumat 88 de milioane de euro, iar o contribuție importantă au avut-o telefoanele inteligente.
Şi aparatele foto s-au vândut bine în primele trei luni ale anului. Valoarea vânzărilor a crescut cu 11 la sută, la 9 milioane de euro, datorită cererii mai mari de camere cu caracteristici mai bune.