Peste 69.000 de maşini noi au fost vândute în 2014, în creştere cu 20% faţă de anul precedent. Chiar şi aşa, vânzările sunt de peste 4 ori mai mici decât în anul de vârf 2007.
„Piața de maşini de companie a început să își revină uşor - sunt flote ce trebuiau înlocuite şi pe segmentul de persoane fizice a reînceput creşterea, deci oameni au căpătat încredere să îşi cumpere o maşină nouă prin diferite forme de finanţare”, a declarat Adrian Mitrea, analist auto.
Producătorii români au avut vânzări mari în special în ţările din vestul Europei. Maşinile fabricate la Mioveni au avut cele mai multe solicitări în Franţa, acolo unde s-au vândut peste 100.000 de unităţi noi, iar în Marea Britanie s-a înregistrat cea mai mare creştere faţă de anul precedent, de aproape 40 de procente.
Vânzările de maşini second-hand au avut o creştere de doar 1% faţă de 2013, însă ca număr de autovehicule vândute cifra este de peste trei ori mai mare decât a autoturismelor noi. Anul trecut, importurile au ajuns la 223.000 de unităţi. Comercianţii din târgurile de maşini se plâng însă că timbrul de mediu le-a dat planurile peste cap, iar vânzările au scăzut.
„7000 de euro. nu pot să o vând din cauza taxei. Fiind taxa prea mare, în jur de 2300-2500 de euro nu pot să vând maşina”, a spus Ion Chivu, vânzător. Timbrul de mediu a fost introdus în anul 2013 şi s-a dorit reducerea poluării prin creşterea taxei de înmatriculare pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4.