FOTO: Gulliver/ Getty Images
Micșorarea prețurilor este generată în special de scăderea cererii, interesul turiștilor mutându-se către pachete tip charter, în destinații cu mare și plajă, unde se pot bucura de relaxare, valuri și vizite opționale. Majoritatea turiștilor care cumpără vacanțe online au ales deja, pentru vara aceasta, pachete în locații însorite, precum insulele grecești — Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar și Mallorca sau Tenerife (Spania), Cipru, Croația sau Portugalia.
„Este un efect normal al pieței. Vara este perioada concediilor prelungite în destinații calde, majoritatea cu mare, plaje și atracții la îndemână, și mai puțin a sejururilor active, în destinații urbane”, explică Remus Vișan, directorul general al Paravion, agenția de turism online care a realizat studiul.
Marile orașe europene tind să fie lăsate pe plan secund de turiști pe timpul verii, care preferă să le viziteze primăvara sau toamna, când nici căldura nu este sufocantă în marile aglomerații urbane. Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile considerate high season pentru acest tip de vacanțe, respectiv, aprilie mai, septembrie, octombrie.
Cele mai mari scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând cu 1 mai ajung la 20% în orașe din Italia, Cehia sau Olanda. Astfel, dacă în martie un sejur de 2 zile în Roma, cu cazare la hotel de trei stele, mic dejun și bilete de avion incluse, costa, în medie, 315 euro de persoană, în iunie, același pachet poate fi achiziționat cu 275 de euro. De asemenea, costul unui city break de 2 nopți în Amsterdam, cu cazare tot la hotel de 3 stele, cu mic dejun și zbor dus-întors inclus, se ridică la peste 450 euro în plin sezon, dar scade la circa 410 euro/persoană în iunie. Cei care vor să vadă Praga pe timp de vară o pot face într-un buget mediu de 240 euro/persoană, față de 300 de euro/persoană, costul unui pachet cu 2 nopți de cazare la trei stele și biletele de avion în luna martie.
În ciuda atentatelor care au lovit Europa în ultimele șase luni, cererea pentru city break-uri nu a scăzut deloc, ba dimpotrivă. Vânzările Paravion pentru acest tip de pachete au crescut cu circa 40% față de perioada similară a lui 2015.
Paravion va intra, în acest an, pe piețele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu și sud-estul Asiei, extindere care va genera, în 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidată pe grup.