Uniunea Europeană îi decontează României o bună parte din costurile cu reabilitarea căii ferate Bucureşti-Constanţa, deşi proiectul iniţial nu era unul european. Comisia Europeană a aprobat o plată retroactivă de 226 de milioane de euro, aproape jumătate din cât au costat lucrările la două tronsoane în lungime de 80 de kilometri. Cu totul, proiectul reabilitării a însemnat o cheltuială de 835 de milioane de euro, în urma căreia pe linia Bucureşti-Constanţa trenurile de pasageri au putut circula cu o viteză maximă de 160 de kilometri la oră, iar cele de marfă cu 120 de kilometri la oră.
Decontările făcute acum de Comisie cresc totodată şi absorbţia de fonduri europene din exerciţiul financiar 2007-2013. Şi nu e prima dată când Uniunea Europeană îi cofinanţează României proiecte date în folosinţă în trecut.
În 2015 Comisia a decis să acopere împrumutul făcut de statul român pentru construcţia tronsonului Cernavodă-Constanţa din Autostrada Soarelui. 305 milioane de euro au venit atunci de la Fondul de Coeziune, sumă care înseamnă 85% din costul lucrărilor la cei 51 de kilometri de drum daţi în folosinţă în 2012.