Foto: Gulliver/Getty Images
Echipele de management de la Twitter şi Yahoo s-au întâlnit în mare taină să dezbată o posibilă fuziune între cele doua companii. Sursele New York Post spun că ore întregi s-a discutat cu pixul pe foaie despre situaţia financiară a celor de la Yahoo, şi mai ales dacă o simbioză ar avea logică. Concluzia - Twitter atrage vizitatori pentru ştiri, iar Yahoo are trafic mare - cumva s-ar putea ajuta unul pe celălalt. Şi totuşi, Twitter pare neimpresionat.
La întâlnirea la care era prezentă şefa Yahoo, Marissa Mayer, şeful Twitter nu a venit. Ba mai mult, felul în care s-au purtat discuţiile la masă i-a făcut pe cei apropiaţi situaţiei să creadă că Twitter a vrut mai degrabă să scoată informaţii de la Yahoo, decât să negocieze o fuziune.
Ar fi totuşi o relaţie egalitară, dar egală mai mult în probleme. Ambii au dificultăţi financiare, ambii s-au restructurat fără succes, ambii sunt părăsiţi de vizitatori. Twitter are acum mai puţini utilizatori decât Snapchat care e lansat de doar 4 ani şi e folosit mai mult de adolescenţii americani.
La Yahoo, veniturile au scăzut cu 18% numai în primele 3 luni ale anului. Cei doi o duc atât de rău încât managerii Twitter se tem că acţionarii ar fi indignaţi dacă s-ar face o fuziune cu Yahoo, spun sursele New York Post.
Yahoo are deja o listă decentă de pretendenţi. După ce a anunţat că vrea să-şi vândă divizia online, Yahoo a discutat şi cu giganţii telecom AT&T şi Comcast despre o posibilă preluare. Interesaţi ar fi şi Warren Buffett, dar şi Google sau Microsoft- acesta din urmă nu vrea să intre în cursă direct, dar se gândeşte să le împrumute bani celor care vor să cumpere Yahoo, în perspectiva unei viitoare colaborări. La începerea negocierilor suma vehiculată se învârtea între 2 şi 3 miliarde de dolari. De atunci însă, încasările trimestriale ale Yahoo au intrat sub un miliard de dolari iar serviciile de publicitate online, singura parte mai bună a afacerii, frânează puternic.