Adina Vălean a declarat marți seara, în exclusivitate la Digi24, referindu-se la lucrările de pe Valea Oltului, că „atunci când ai un proiect foarte mare de construcție, parte a acestui proiect - și răspunderea nu e a constructorului, ci a autorităților - trebuie să existe în paralel un proiect de rute alternative”. „Trebuie să faci hărți interactive, să folosești digitalizarea, să ai foarte multă transparență și notificări, chiar și dialog, ca să știe foarte bine transportatorii de mărfuri sau cetățenii pe unde să o ia”, a adăugat comisarul european pentru Transporturi.
Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, europarlamentar ales: Valea Oltului e necesară, ne-o dorim cu toții, și toți știm de ani de zile că la un moment dat va fi un șantier, se va face o autostradă pe Valea Oltului.
Deci nu e un proiect apărut peste noapte, este adevărat. Vă cred că anunțul (închiderii – n.red.) a venit din scurt, eu nu știu cu cât timp înainte s-a anunțat.
Eu știu așa – întotdeauna când e un șantier mare, asta presupune că se închide ceva, o rută e închisă. Să vă vorbesc de podurile care intră în reparație și vor afecta coridorul Brenner, Austria – Italia? E o problemă. Deci, întotdeauna, rutele astea, atunci când se fac lucări de reparații sau construcții noi sunt afectate.
Ce se întâmplă este ca atunci când tu știi că ai un proiect foarte mare de construcție, parte a acestui proiect - și răspunderea nu e a constructorului, ci a autorităților - este deja să gândească în paralel un proiect de rute alternative.
Cum? Vorba cui a spus - ele sunt tot alea -, dar nu-i același lucru, pentru că trebuie să faci hărți interactive, să folosești digitalizarea, să ai foarte multă transparență și notificări, chiar și dialog, ca să se știe foarte bine - și de ce nu și în timp real, pe unde să o ia transportatorii de mărfuri sau cetățenii care merg cu mașina dintr-un loc în altul. E perioadă de activitate.
Editor : Liviu Cojan