Ungurii aduc autostrada la granița României. Cât le va lua?
Data publicării:
Țara vecină a început lucrările pe ultimul şantier al autostrăzii care face legătura între Budapesta şi Borş. Promisiunile sunt că le vor termina în doi ani. România le-a început acum 13 ani, le-a adus la jumătate, dar nu se știe când vor fi definitivate.
În timp ce, la noi, construcţia unei porţiuni din Autostrada Transilvania este blocată de ani buni, vecinii mai au puţin şi ajung la graniţa României.
Marți a avut loc începerea lucrărilor la ultimul segment din autostrada M4 care ajunge la Borș, la granița de vest a României. De aici autostrada se unește cu viitoarea autostradă A3 care ajunge la Brașov.
CJ Bihor a anunţat că pe 11 iulie 2017 va avea loc inaugurarea lucrărilor la tronsonul autostrăzii M4 Berettyoujfalu - Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 30,4 kilometri, satul Nagykereki aflat în proximitatea graniţei cu România urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada ce va trece, când va fi construită, prin satul Parhida, comuna Tămăşeu.
Autostrada M4 (E60/E79) care va ajunge până la graniţa româno-ungară, în apropriere de Oradea, până la finele anului 2019, are o lungime totală de 233 de kilometri şi traseul Budapesta - Szolnok - Karcag - Püspökladány - Berettyóújfalu - Nagykereki, până la frontiera cu România, relatează Agerpres.
Cronologia autostrăzii partea română:
2004 Se semnează contractul cu firma Bechtel pentru autostrada Transilvania
2007 Încep lucrările la secțiunea 3C, Suplacu de Barcău-Borș.
2013 Este reziliat contractul cu Bechtel, exact în anul în care întreaga autostradă, lungă de 400 de kilometri, trebuia definitivată.
2015 Se semnează contractul cu asocierea Corsan Corviam – Consinit Road Consulting pentru terminarea lucrărilor care sunt în stadiu de puțin peste 50%.
2016 Se reziliază și acest contract din cauza neînțelegerilor dintre constructori și unii proiectanți.
2017 Compania de Drumuri caută un nou constructor fără a ști când îl va găsi și când vor fi încheiate lucrările